Zapraszamy do obejrzenia trzech nowych grafik z XCOM: Enemy Unknown. Piszemy też o kolejnych szczegółach dotyczących rozgrywki w nowej produkcji Firaxis Games.
Zapraszamy do obejrzenia trzech nowych grafik z XCOM: Enemy Unknown. Piszemy też o kolejnych szczegółach dotyczących rozgrywki w nowej produkcji Firaxis Games.
Pojawi się za to możliwość kupowania radarów i budowania hangarów w rozmaitych państwach. W radzie znajdzie się 16 krajów, a graczom powinno zależeć na utrzymaniu ich zadowolenia - to one będą bowiem zaopatrywać centralę w zasoby niezbędne do walki z przybyszami z kosmosu. W zależności od regionów wystąpi różnorodność przekazywanych darów (dla przykładu Afryka będzie wysyłać głównie nieprzetworzone surowce).
W znakomitej większości przypadków misje i występowanie przeciwnika to kwestia losowa, nie ma zatem mowy o przejściu dwóch identycznych kampanii. Losowo generowany będzie także teren, zatem nawet poszczególne zadania nie powinny się powtarzać w skali 1:1. Wyjątek mają stanowić misje fabularne, które zawierają ujęcia filmowe.
Ważnym elementem rozgrywki będzie rekrutacja nowych żołnierzy. Nie można powołać do służby jednostek pożądanej klasy - wszyscy zaczynają od zera i dopiero przy zbieraniu doświadczenia gracz może zadecydować, w którym kierunku rozwinie się dany żołnierz. Co ciekawe, nowicjusze mogą panikować na polu bitwy, jeśli coś pójdzie nie tak.
Samo zdobywanie doświadczenia będzie dość skomplikowane. W zapowiedzi Game Informera zilustrowano to przykładem jednej z misji, w trakcie której członek załogi zginął, skutkiem czego pozostali nie zostali nagrodzeni bonusowymi punktami doświadczenia. Wyjątek stanowił snajper - można mu było przydzielić jedną z umiejętności: możliwość zabójstwa wszystkiego, co znajduje się w polu widzenia członków zespołu lub możliwość strzału po uprzednim przemieszczeniu.
Na pole bitwy będzie można także wysyłać pojazdy. Nie zbierają one punktów doświadczenia, a gdy raz zostaną zniszczone, nie można ich dalej użytkować. W znacznym stopniu wzmacniają one jednak siłę zarówno ataku, jak i obrony. Przykładem jest ciężkozbrojna platforma, pozwalająca na taktyczną obserwację działań przeciwnika. Wśród jednostek nieprzyjaciela wymienia się Sektoidy, Mutony, CyberDyski i tzw. Thin Men.
Kluczowe będą także decyzje podejmowane w bazie. To gracz wybierze, które technologie poddać szczegółowym badaniom, a także które państwa otoczyć mocniejszą ochroną w zamian za oferowane dobra. Wspomniano ponadto o otoczeniach podlegających zniszczeniu czy mgle wojny. Ekipa Firaxis Games zaznacza ponadto, że przy projektowaniu interfejsu dla PC i konsol w dużej mierze wzorowano się na RPG-u BioWare'u, Dragon Age: Początek.
XCOM: Enemy Unknown zostało zapowiedziane przed kilkoma dniami. Już wcześniej zdążyliśmy też poznać bliższe szczegóły na temat rozgrywki. A teraz obiecana galeria w pełnej krasie: