Wiedźmin 3 oficjalnie ogłoszony?! Nic z tych rzeczy

Patryk Purczyński
2012/01/27 19:02

Wiedźmin 3 zadebiutuje w przyszłym roku na platformach PC, PS3 i X360 - podawały dziś triumfalnie niektóre zachodnie serwisy. Wieści te okazały się jednak kaczką dziennikarską.

Wiedźmin 3 oficjalnie ogłoszony?! Nic z tych rzeczy

Włoski serwis 4news.it, a także anglojęzyczne GamePur, BeefJack i TheSixthAxis (i być może kilka innych serwisów branżowych) informowały dziś o rzekomym ogłoszeniu Wiedźmina 3 na wczorajszej konferencji CD Projektu. Czyżby naszym oczom i uszom umknęła potencjalnie najważniejsza informacja spotkania przedstawicieli polskiej firmy z dziennikarzami? Nic podobnego - doniesienia te już zdementowano.

- A to dopiero niespodzianka - byłem na wczorajszej konferencji i mogę zapewnić, że niczego takiego nie ogłaszaliśmy - mówi dziennikarzom VG247 Michał Nowakowski z CDP. - Nie wspomnieliśmy nawet słowem o Wiedźminie 3, jego datach premiery i platformach. Na 100 proc. potwierdzam: nie ogłosiliśmy Wiedźmina 3 - zapewnia. Tymczasem na wspominanych stronach można było przeczytać, że "trójka" trafi na pecety, Xboksa 360 i PlayStation 3, a jej debiut przypadnie najprawdopodobniej na przyszły rok.

GramTV przedstawia:

- Celem konferencji było ujawnienie szczegółów na temat premiery Wiedźmina 2 na Xboksie 360 oraz poinformowanie, że data wydania to 17 kwietnia 2012 - tego samego dnia zadebiutuje Edycja Rozszerzona na PC. Chcieliśmy także poinformować o pewnych nowych cechach obu wydań, o których do tej pory nie wspominaliśmy. To wszystko - dodaje Michał Nowakowski.

Szczegółowe informacje z wczorajszej konferencji CD Projektu znajdziecie pod wskazanym adresem. Zachęcamy też do przyjrzenia się z bliska Mrocznej Edycji Wiedźmina 2 na Xboksa 360.

Komentarze
21
Usunięty
Usunięty
28/01/2012 23:30
Dnia 28.01.2012 o 23:23, Bezi_113 napisał:

No ciekawe, jak wyglądałaby kolejna część Wiedźmina stworzona w półtora roku... :P

Wiedźmin: Modern Warfare

Usunięty
Usunięty
28/01/2012 23:23

No ciekawe, jak wyglądałaby kolejna część Wiedźmina stworzona w półtora roku... :P

Vojtas
Gramowicz
28/01/2012 18:11
Dnia 28.01.2012 o 17:46, BigLebowski napisał:

Tak, ale to o tyle było dla nich ważniejsze wydarzenie, że wersja na klocka zostanie wydana jako pierwsza w historii CDR na konsole.

Nie chodzi o nagłośnienie, tylko o kasę, jaką CDPR musiałoby wydać na konwersję. Przypuszczam że to jeszcze większa forsa niż budżet wersji na klocka - ergo AAA jak w pysk strzelił. ;)

Dnia 28.01.2012 o 17:46, BigLebowski napisał:

Wydanie gry w dwa lata po premierze na PC, i rok po premierze Xboxowej,siłą rzeczy nie może być przedstawiana jako wielkie wydarzenie.

Niby dlaczego nie? Osobna premiera każdej dużej gry, również konwersji, to wydarzenie dla firmy. Każde wydanie wymaga odpowiedniej reklamy, a już szczególnie gdy marka jest nowa na danej platformie.

Dnia 28.01.2012 o 17:46, BigLebowski napisał:

Ale wydana być musi, bo to daje ekipie, po pierwsze, doświadczenie z pracą nad PS3, po drugie, przypomni za rok o marce, po trzecie, zwiększy bazę klientów pod trzecią część.

To wszystko prawda, ale są 3 mocne argumenty przeciwko. Mianowicie ryzyko porażki na platformie, na której zachodnie RPGi jakoś specjalnie rewelacyjnie nie schodzą - w przeciwieństwie do klocka. CDPR najwyraźniej wątpi, że koszty się zwrócą, a w przypadku każdej premiery to jest plan minimum. To po pierwsze. Po drugie - dodatkowa konwersja to kolejny rok z głowy, a co za tym idzie, odroczenie premiery W3 i tej nowej, nie zapowiedzianej jeszcze gry. Po trzecie - wielkimi krokami zbliża się następna generacja konsol stacjonarnych - nauka programowania na starej architekturze to strata czasu, a więc i kasy.

Dnia 28.01.2012 o 17:46, BigLebowski napisał:

Nie wydanie dwójki na PS3 byłoby głupotą.

Owszem, gdyby CDPR było większym i zasobniejszym studiem. Ale ponieważ gigantem nie są, muszą dobrze mierzyć siły na zamiary. I ja się zgadzam z ich polityką - lepiej się dobrze przygotować na następną generację konsol niż pośpiesznie wydać niedorobionego gniota, byleby był.

Dnia 28.01.2012 o 17:46, BigLebowski napisał:

Dodatkowo przecież zawsze chociaż trochę na tej konwersji zarobią. A kto nie lubi zarabiać.

Wydanie na konsolę = instant win to jeden z popularniejszych mitów.




Trwa Wczytywanie