Artykuł: Co z tą branżą? - Tim Schafer - Milioner w 24 godziny

Łukasz Berliński
2012/02/11 11:55

Tim Schafer dokonał właśnie rzeczy jeszcze kilka dni temu niemożliwej. W ciągu zaledwie 24 godzin, pozyskał od graczy milion dolarów na grę przygodową w starym stylu. A suma cały czas rośnie. Czyżby narodził nam się nowy model finansowania niezależnych produkcji?

Artykuł: Co z tą branżą? - Tim Schafer - Milioner w 24 godziny

W chwili pisania tego artykułu ponad 37 000 osób wpłaciło na rzecz powstania nowej gry przygodowej kwotę opiewającą na sumę ponad 1,3 miliona dolarów. Choć minimalna wartość wpłaty to jeden dolar, a 15 zielonych banknotów wystarczy, by wspierając projekt stać się jednocześnie posiadaczem własnego egzemplarza ukończonej gry, średnia dotacja (inwestycja?) oscyluje w granicy 36 dolarów, czyli dużo więcej niż cena przeciętnej gry niezależnej.

Całość artykułu przygotowanego przez Mejstego znajdziecie tradycyjnie klikając w czerwoną belkę pod spodem.

GramTV przedstawia:

Komentarze
18
Tenebrael
Gramowicz
15/02/2012 05:32
Dnia 14.02.2012 o 11:22, logray napisał:

Przesadziłeś z kwotą. 20-30 mln to jakiś 1mln ludzi. 1 mln preorderów chyba nie przebijają nawet tytuły AAA (czytaj: CoD i MoH).

Weź tylko pod uwagę, że trudno tutaj o przełożenie 1:1, bo to nie do końca tak, jak ze zwykłym pre-orderem. Ale ok, może nieco przesadziłem, choć czy ja wiem... Jak kiedyś taka akcja będzie, to się przekonamy na żywym organizmie :)

Usunięty
Usunięty
14/02/2012 11:22
Dnia 14.02.2012 o 07:46, Tenebrael napisał:

Ok, źle się wyraziłem. Nie mają tak dużej grupy odbiorców, którzy z wywieszonym jęzorem czekaliby na kolejny produkt. Oczywiście mówię w porównaniu do takich gatunków, jak FPS czy aRPG. Sądzę, że gdyby jakiś równie uznany twórca zbierał kasę na grę FPS, to uzbieranie tych nawet 20-30 milionów nie byłoby niemożliwe.

Przesadziłeś z kwotą. 20-30 mln to jakiś 1mln ludzi. 1 mln preorderów chyba nie przebijają nawet tytuły AAA (czytaj: CoD i MoH).

Usunięty
Usunięty
14/02/2012 11:08

Zaryzykowałem i zobaczę co z tego wyjdzie. Liczę, że klasyczne Point&Click nie oznacza czegoś w stylu Jurrastic Park od TTG. Za jakieś 9 miesięcy się przekonam :) Cieszy mnie też to, że gra trafi na Steam :)Dzięki i liczę na więcej newsów tego typu :)




Trwa Wczytywanie