Sprzedaż Skyrim pozwala Remedy z optymizmem patrzeć w przyszłość

Rafał Dziduch
2012/02/24 18:30

Remedy chwali Bethesdę za świetne wyniki sprzedaży The Elder Scrolls V: Skyrim i samo wyciąga z niej pozytywne wnioski dla swojego Alan Wake: American Nightmare.

Sprzedaż Skyrim pozwala Remedy z optymizmem patrzeć w przyszłość

Podczas gdy inni deweloperzy i wydawcy dodają multiplayer do gier singlowych czasami nawet na siłę, Bethesda odwróciła ten trend ze swoim The Elder Scrolls V: Skyrim. Gra rozeszła się na pniu w ilości ponad 10 milionów sztuk tylko miesiąc od rozpoczęcia sprzedaży. Sukces Bethesdy staje się pocieszeniem dla Remedy i ich Alan Wake: American Nightmare, bo wygląda na to, że gry napędzane historią mają nadal swoje miejsce na rynku.

- Serie Call of Duty czy i Battelfield świetnie sprzedają się w Stanach Zjednoczonych, bo jest po prostu zapotrzebowanie na ten rodzaj gier. Na tym tle bardzo pozytywny sygnał daje Skyrim i inne gry RPG, które mają do opowiedzenia jakieś historie – zauważa Oskari Hakkinen z Remedy. - To daje nam dodatkową motywację, by robić tego typu gry, bo jest najwyraźniej spora liczba graczy, którzy lubią ciekawe historie. Hakkinen uważa, że dzięki temu twórcy nie są zmuszani do sztucznego skracania ciekawych opowieści i dostosowywania ich do uproszczonych oczekiwań graczy.

GramTV przedstawia:

Czyli co? Ambitne produkcje powracają do łask? A może tylko próbowano nam wmówić, że były w odwrocie?

Komentarze
30
Usunięty
Usunięty
25/02/2012 09:45

Skyrim grą ambitną ? LolzSkyrim to grą świetna, która wciągnęła mnie na wiele godzin ( dla panów napinaczy od razu zaznaczę że zwiedziłem większość świata i zrobiłem większość questów ) i grywalności nie można jej odmówić. To jednak nie powód by nazywać ją ambitną. Przedstawiła przepiękny i autentyczny świat z... śmiechu wartą historią i atrapami zamiast postaci. Już nawet Kingdoms of Almaur było mniej płytkie, choć to w sumie zwykły hack''n''slash ( oczywiście z silnymi elementami RPG, ponieważ służą one tylko dla jeszcze lepszego usprawnienia walki RPG''iem tej gry to ja bym nie nazwał ).

Usunięty
Usunięty
25/02/2012 04:31
Dnia 25.02.2012 o 01:32, Sanders-sama napisał:

Pamiętam jak Bethesda zapewniała że wyciągneli wnioski z Obliviona i Skyrim będzie o wiele lepszy, okazało się że nie aż tak lepszy :-/

Fabuła w Oblivionie była według mnie jeszcze gorsza, do tego Radiant AI psuło calą grę bo nigdy nie spotkałem przeciwnika z którym miałbym problemy.Nie mówię że Skyrim jest wyzwaniem bo nie jest ale Radiant AI jest zdecydowanie lepiej "wyważone" i ma to "coś" co mimo wszystko przyciąga cię do niego i chcesz w niego grać, a przynajmniej ze mną tak było/jest.

Sanders-sama
Gramowicz
25/02/2012 01:32
Dnia 24.02.2012 o 22:02, Jarden napisał:

Co jak co ale główny wątek fabularny w Skyrim jest średnio ciekawy i raczej nie specjalnie długi,

Tak jak i gildiowe misje :-)>po jego przejściu miałem wrażenie jakbym właśnie skończył jakiegoś większego chaina

Dnia 24.02.2012 o 22:02, Jarden napisał:

side questów i nic więcej, także stwierdzenie że Skyrim odniósł sukces ze względu na swoją fabułę jest bardzo na wyrost.

Pamiętam jak Bethesda zapewniała że wyciągneli wnioski z Obliviona i Skyrim będzie o wiele lepszy, okazało się że nie aż tak lepszy :-/




Trwa Wczytywanie