Ekipa Obsidianu dołączy do projektu Wasteland 2... pod jednym warunkiem

Łukasz Berliński
2012/03/30 19:33

Brian Fargo po zebraniu 1,5 miliona dolarów na Wasteland 2 ogłosił, że na graczy czeka niespodzianka, jeśli do końca akcji uda mu się zebrać ponad 2 miliony. Wiemy już jaka!

Ekipa Obsidianu dołączy do projektu Wasteland 2... pod jednym warunkiem

Do końca zbierania funduszy na powstanie Wasteland 2 pozostało 17 dni. W momencie pisania tego newsa Kickstarter pokazuje dokładną kwotę 1,666,443 dolarów. A co się stanie jeśli suma przekroczy 2,1 miliona? Do InXile Entertainment dołączy ekipa Obsidian Entertainment z Chrisem Avellonem na czele! Twórcy Fallouta i Planescape: Torment połączyliby siły, by jak za dawnych lat w Black Isle tworzyć wspaniałe gry RPG!

Wasteland jest jedną z moich ulubionych gier RPG i kiedy Brian zapytał mnie czy chciałbym pracować przy sequelu, nie mogłem przepuścić takiej szansy. Pracując nad Fallout 2 i Fallout: New Vegas, zaszczytem jest dla mnie szansa pracy nad duchowym następcą serii Fallout - mówi Chris Avellone.

Brian Fargo również cieszy się na szansę współpracy z dawnymi kolegami z Black Isle przy czym zaznacza, że znacznie by to ułatwiło mu pracę nad Wasteland 2. Obsidian posiada niesamowitą bibliotekę opowieści oraz narzędzi do tworzenia dialogów i designu gry, które wykorzystywali do stworzenia takich hitów jak Neverwinter Nights 2, Star Wars: Knights of the Old Republic II i oczywiście Fallout: New Vegas. Bez względu na technologię, której używamy do powstania gry, doświadczenie Obsidianu z tymi narzędziami pozwoli nam efektywnie zaprojektować grę bez tracenia czasu i poszukiwania odpowiednich narzędzi potrzebnych w procesie produkcji.

GramTV przedstawia:

Czyżby zatem marzenia o powrocie staroszkolnych gier RPG i wskrzeszeniu studia Black Isle miały się spełnić? Cóż, znacie ich cenę, więc wszystko pozostaje w Waszych rękach.

Źródło

Komentarze
39
Usunięty
Usunięty
07/04/2012 10:57

Dla tych co nie sięgają pamięcią tak daleko albo nie odrobili lekcji historii (albo ne przeczytali dokładnie newsa):Avellone + Fargo = Planescape: Torment, Fallout.O Wasteland 2 możemy być spokojni.

Nalfein
Gramowicz
07/04/2012 09:32

Granica $2.1kk na samym kickstarterze została przekroczona parę godzin temu i Obsidian/Chris Avellone dołączy do projektu. Podejrzewam, że jeden gramowy redaktor będzie z tego faktu niezmiernie zadowolony :)

Usunięty
Usunięty
02/04/2012 08:46
Dnia 31.03.2012 o 22:41, dark_master napisał:

> Lepsza od NWN 1, ale czy to zasługuje na miano dobrej gry? zależy czego oczekujemy od dobrego RPGa - dobra fabuła jest, ciekawe postacie są, możliwość kreacji i szeroko pojętej ''gry'' również, nawet walka sama w sobie nie jest zła - tak naprawdę jedynym pain in the ass jest to, że tej walki jest od groma bo ktoś zbyt mocno wziął sobie do serca że ma być jak baldury (które cierpiały na tę samą przypadłość), i nawet patenty jak szybki odpoczynek czy zautomatyzowany powrót do początku lochu tego nie poprawiały. Gdyby liczbę tych lochów okroić o połowę, byłoby to całkiem fajne i zgrabne, a tak to mało kto miał cierpliwość dotrwać do etapu

Spoiler

zarządzania własnym zamkiem

.

Z tego, co mówiła Annie Carlson-Mitsoda na RPGCodeksie, taka a nie inna ilość walk wynikła właśnie z tego, że Sawyer musiał w bardzo krótkim czasie poskładać w całość praktycznie całą grę i po prostu uznał, że wypełnienie niezbyt dopracowanych obszarów wrogami to będzie najszybsze i najrozsądniejsze rozwiązanie. Nie mógł w końcu w parę miesięcy przeorganizować całego projektu, tylko doprowadzić go do stanu używalnego.A tak jeszcze a propos głównego tematu, na Gamebanshee pojawił się wywiad z Chrisem Avellone ( http://www.gamebanshee.com/interviews/107528-wasteland-2-interview.html). Z pozdrowieniami dla wszystkich biadolących, jak to Obsidian nieodwracalnie zepsuje grę, parę cytatów Chrisa:"Brian and inXile are running the show. While I’m sure they’ll listen and take feedback into account, nothing can kill a project’s momentum than too many cooks with equal say - the only thing you''re cooking up at that point is a recipe for disaster.In short, Brian knows Wasteland better than I, he knows the tone he wants to set. Obsidian''s job and my job is to provide knowledge from our experiences with RPGs and design, and help him realize his vision in a way that meets and surpasses player expectations"" I suspect I''d be doing area and narrative design, and fleshing out a piece of the wasteland, but we''ll have to see what the needs of the project are.""Currently, it’s just me, and I would potentially be assisting with narrative and area design, as well as conversation editor suggestions and structure. Ultimately, we won''t know the final logistics for a short while longer, but we''ll keep folks updated - right now, it''s solely design content work."Czyli dokładnie to, czego się można było spodziewać - pomoc Obsidianu to tak naprawdę Chris wspomagający projektowanie z "narracyjnego" punktu widzenia i pomoc w opracowaniu/wykorzystaniu pewnych narzędzi do dialogów i edytorów.




Trwa Wczytywanie