Współzałożyciel Human Head Studios zdradza, jakich nowości fani Rune mogą spodziewać się w ewentualnej kontynuacji. Okazuje się też, że "dwójka" mogła powstać już kilka lat temu.
Współzałożyciel Human Head Studios zdradza, jakich nowości fani Rune mogą spodziewać się w ewentualnej kontynuacji. Okazuje się też, że "dwójka" mogła powstać już kilka lat temu.
Stwierdza też, że jeśli pierwsza część Rune była wśród trzecioosobowych gier odpowiednikiem Quake'a, to druga odsłona będzie bliższa współczesnym strzelaninom. - Akcja będzie toczona w znacznie szybszym tempie, ale pojawi się też mnóstwo opcji taktycznych - obrazuje Halsted. Fabuła ma natomiast nawiązywać do znamienitej poprzedniczki.
- Ragnar ponownie znajdzie się w centrum wydarzeń. To, co czyni go wyjątkowym tym razem, jest jednak trochę inne. Także świat Rune staje się bardziej brutalny - opisuje współzałożyciel Human Head Studios. I zdradza, że okazja do stworzenia Rune 2 nadarzyła się już w połowie pierwszego dziesięciolecia XXI wieku.
- Nie mogę zdradzić nazw firm, które były w to włączone, ale mieliśmy wówczas kontrakt z wydawcą Rune 2. W tym momencie ów dystrybutor został jednak połknięty przez większą firmę wydawniczą. Nowy szef naszego producenta spojrzał na projekt i ogłosił, że wszystko związane z mieczami i czarodziejstwem jest już martwe i zerwał umowę - wspomina Halsted.
Teraz Human Head Studios nie wyklucza żadnego rozwiązania, nawet skorzystania z popularnego ostatnio Kickstartera. - Jako producenci jesteśmy zadowoleni, że istnieje obecnie wiele różnych metod finansowania współczesnych projektów - od Kickstartera, przez inwestorów, po tradycyjny model wydawniczy - dodaje.
Przypomnijmy, że głównym projektem Human Head Studios jest teraz Prey 2. Produkcja gry, wbrew wcześniejszym spekulacjom, nie została zawieszona. Jej premiera została jednak przesunięta na rok 2013. Jak tłumaczy Bethesda, powodem jest niezadowalająca jakość produktu. Nieoficjalnie mówi się jednak, że członkowie ekipy developerskiej nie byli zadowoleni z warunków kontraktów przedstawionych im przez spółkę-matkę Bethesdy, Zenimax Media.