Gry powinny odpowiadać ludziom w każdym wieku, o różnych gustach - twierdzi przedstawiciel Quantic Dream. Od pierwszego dnia pracy chciał, by jego gry trafiły do szerszej publiczności, nie tylko dzieci i nastolatków, i wywoływały niezwykłe emocje.
Gry powinny odpowiadać ludziom w każdym wieku, o różnych gustach - twierdzi przedstawiciel Quantic Dream. Od pierwszego dnia pracy chciał, by jego gry trafiły do szerszej publiczności, nie tylko dzieci i nastolatków, i wywoływały niezwykłe emocje.
W rozmowie z Develop Online twórca Heavy Rain, David Cage, powiedział, że chciałby zobaczyć większą różnorodność w grach.
- Myślę, że po prostu chcę zaoferować temu medium pewną odmienność - rzekł. - Chcę dać ludziom szansę kupienia czegoś, co nie jest po prostu kolejną strzelaniną z perspektywy pierwszej osoby czy RPGiem. Gry powinny być adresowane do ludzi w każdym wieku, mających różne gusta. Wszystkie możliwości interaktywnej rozrywki powinny być eksplorowane, a nie sądzę, byśmy teraz coś takiego widzieli. Przemysł jest zbyt skoncentrowany na dzieciach i nastolatkach. Za bardzo skupia się na przemocy.
Na rynku gier dużo łatwiej jest postawić na to, co już znamy, co ma spore szanse się sprzedać, zamiast zapuszczać się na nieznane tereny. Dla Davida Cage'a nie jest to jednak takie oczywiste. Co więcej, nie zależy mu po prostu na zbijaniu fortuny.
- Nie jestem pewien, czy to taki bezpieczny zakład - mówi. - Wydanie kolejnej wojennej strzelaniny; jest już tak dużo tego typu gier na rynku, niektóre z nich są niezwykle popularne. Istnieje ryzyko, że przepadniesz w tłumie. Musi to jednak przynosić zysk większości ludzi, ponieważ taka sytuacja jest w całym przemyśle. Gdybym chciał tylko czerpać zyski, po prostu zrobiłbym Heavy Rain 2 i 3, i 4, i 5 dla naszego wydawcy.