Jeśli posiadacie 32-bitowy system operacyjny, warto zastanowić się nad jego zmianą. W przyszłym roku część gier na silniku Frostbite 2 na takim systemie już nie ruszy.
Jeśli posiadacie 32-bitowy system operacyjny, warto zastanowić się nad jego zmianą. W przyszłym roku część gier na silniku Frostbite 2 na takim systemie już nie ruszy.
Wiadomość tę podała osoba pracująca nad silnikami do gier z DICE. Można zatem zakładać, że nowsze tytuły DICE, jak na przykład Battlefield 4, Battlefield: Bad Company 3 czy Mirror's Edge 2, będą wymagać 64-bitowych systemów operacyjnych.
Zmiana ta dotyczy także licznych gier od EA wykorzystujących Frostbite 2. Dzięki stosowaniu tego silnika EA może oszczędzać na licencjach (na Unreal Engine 3). Na Frostbite 2 działają już m.in. Need for Speed: The Runs i nowa gra z serii Medal of Honor, Warfighter. Wśród gier BioWare znajdą się Command & Conquer: Generals 2 i być może Dead Space 3.
Johan Andersson, architekt renderowania Frostbite 2 na swoim Twitterze napisał: W 2013 roku będziemy mieli gry na silniku Frostbite, które będą wymagać 64-bitowych systemów operacyjnych. Jeśli pracujesz na 32-bitowym systemie, to świetna okazja, by uaktualnić go do Windows 8.
Dla wielu graczy, niestety, ta zmiana wiąże się ze sporymi kosztami związanymi z zakupem systemu czy zmianą sprzętu. Wiele osób posiada jeszcze 32-bitowe systemy operacyjne, niezależnie od tego, czy ich procesory są 64-bitowe, czy też nie.
Czemu zatem DICE chce wymusić tę zmianę? 64-bitowe procesory mogą przetwarzać dwukrotnie więcej danych niż ich 32-bitowe odpowiedniki i lepiej wykorzystywać RAM. Chociaż stawały się popularne już w 2003 roku, nadal stanowią przyszłość.