Gry na silniku Frostbite będą wymagać 64-bitowego systemu operacyjnego już w 2013 roku

Małgorzata Trzyna
2012/05/21 13:55

Jeśli posiadacie 32-bitowy system operacyjny, warto zastanowić się nad jego zmianą. W przyszłym roku część gier na silniku Frostbite 2 na takim systemie już nie ruszy.

Gry na silniku Frostbite będą wymagać 64-bitowego systemu operacyjnego już w 2013 roku

Wiadomość tę podała osoba pracująca nad silnikami do gier z DICE. Można zatem zakładać, że nowsze tytuły DICE, jak na przykład Battlefield 4, Battlefield: Bad Company 3 czy Mirror's Edge 2, będą wymagać 64-bitowych systemów operacyjnych.

Zmiana ta dotyczy także licznych gier od EA wykorzystujących Frostbite 2. Dzięki stosowaniu tego silnika EA może oszczędzać na licencjach (na Unreal Engine 3). Na Frostbite 2 działają już m.in. Need for Speed: The Runs i nowa gra z serii Medal of Honor, Warfighter. Wśród gier BioWare znajdą się Command & Conquer: Generals 2 i być może Dead Space 3.

GramTV przedstawia:

Johan Andersson, architekt renderowania Frostbite 2 na swoim Twitterze napisał: W 2013 roku będziemy mieli gry na silniku Frostbite, które będą wymagać 64-bitowych systemów operacyjnych. Jeśli pracujesz na 32-bitowym systemie, to świetna okazja, by uaktualnić go do Windows 8.

Dla wielu graczy, niestety, ta zmiana wiąże się ze sporymi kosztami związanymi z zakupem systemu czy zmianą sprzętu. Wiele osób posiada jeszcze 32-bitowe systemy operacyjne, niezależnie od tego, czy ich procesory są 64-bitowe, czy też nie.

Czemu zatem DICE chce wymusić tę zmianę? 64-bitowe procesory mogą przetwarzać dwukrotnie więcej danych niż ich 32-bitowe odpowiedniki i lepiej wykorzystywać RAM. Chociaż stawały się popularne już w 2003 roku, nadal stanowią przyszłość.

Komentarze
68
Usunięty
Usunięty
21/05/2012 23:47
Dnia 21.05.2012 o 20:26, Master_Morti napisał:

Skoro gryw 2013 będa mieć w minimalnych 4 GB RAMu to i normalne, że będzie niezbędny 64 bitowy sytem. Nie ma o co robić szumu...

hmm z tego co widzialem to jeszcze poki co zadna gra nie ma 4GB ramu w minimalnych i dopoki nie wyjdzie nowa generacja konsol takowych nie bd miala, a takowa wyjdzie w 2014/2015 roku.

Usunięty
Usunięty
21/05/2012 23:47
Dnia 21.05.2012 o 20:26, Master_Morti napisał:

Skoro gryw 2013 będa mieć w minimalnych 4 GB RAMu to i normalne, że będzie niezbędny 64 bitowy sytem. Nie ma o co robić szumu...

hmm z tego co widzialem to jeszcze poki co zadna gra nie ma 4GB ramu w minimalnych i dopoki nie wyjdzie nowa generacja konsol takowych nie bd miala, a takowa wyjdzie w 2014/2015 roku.

Usunięty
Usunięty
21/05/2012 23:20

Ja nadal korzystam z WIN XP 32Bit, ponieważ w Dirx 10 za dużo różnicy nie widzę albo te efekty się strasznie szybko nudzą. Ale ogólnie mnie wkurzało że w Windowsie Vista czy 7 odpala gify na przeglądarce a nie tak jak Win XP na swoim własnym programie do odtwarzania obrazków i gifów. Druga sprawa to taka że ja często słucham muzyki na słuchawkach a oczywiste jest to że słuchawki mają słabe bassy bo nie mają Subwoofera więc sobie podwyższam bassy w Equalizerze niestety przez to chrupią bassy ale sobie ściszam muzykę w windowsie a dosłownie dźwięki WAVE do połowy a wolume mam na maxa i nie chrupie bassy ładnie dają na słuchawkach, a w WIN vista i 7 chrupie i nie da się tego zmienić ponieważ niema tam opcji ściszania dźwięków WAVE jest tylko sam VOLUME. 2GB Ram DDr3 narazie mi jakoś starczy, pożyczyłem od kolegi 4GB dla testu i dopóki nie będę tworzył jakiś grubych filmików to ten ram za bardzo nie jest mi potrzebny.




Trwa Wczytywanie