E3 2012: Tomb Raider z większą swobodą i systemem doświadczenia - nowe szczegóły, nowa galeria

Patryk Purczyński
2012/06/04 09:09

Jeden z użytkowników forum NeoGAF wypisał najważniejsze informacje z zapowiedzi Tomb Raidera zamieszczonej w nowym numerze Game Informera. Nie ma tego wiele, ale warto rzucić okiem.

E3 2012: Tomb Raider z większą swobodą i systemem doświadczenia - nowe szczegóły, nowa galeria

Nowy Tomb Raider nie będzie tak liniowy, jak poprzednie części - wynika z zapowiedzi gry zamieszczonej na łamach Game Informera. - Teraz dajemy graczowi szansę wejścia w pewną przestrzeń i podążenia wybraną przez siebie ścieżką. Odkąd oddalisz się od samolotu, wszystko jest tak naprawdę otwarte. Gracze mają swobodę poruszania się w dowolnym kierunku, przeskakiwania z jednej lokacji do następnej - mówi jedna z osób, odpowiedzialnych za produkcję.

Nie oznacza to jednak pełnej swobody działań i braku kręgosłupa scenariusza. - W fabule jest pewna liniowość - musisz podróżować z punktu A do punktu B. Między nimi są jednak strefy, w których gracz poczuje się jak prawdziwy odkrywca - zapewnia jeden z przedstawicieli studia odpowiedzialnego za ten tytuł.

Otwartość Tomb Raidera to tylko jedna z nowych funkcji, o których zapewne wysłannicy Crystal Dynamics chętnie opowiedzą podczas targów E3. Już teraz wiadomo, że w grze znajdzie się system doświadczenia, który pozwoli na zwiększanie umiejętności Lary Croft. Ulepszać można również jej wyposażenie, ale do tego celu potrzebne są właściwe znaleziska.

GramTV przedstawia:

Początkowo pojawi się tylko kilka możliwości w zakresie nowych umiejętności głównej bohaterki: opcja noszenia większej liczby strzał czy zwiększenie prędkości ich wystrzału z łuku. W dalszej części system zapewni więcej możliwości dostosowania kunsztu Lary do upodobań użytkowników. Dużą rolę w kwestii rozwoju odegrają bazy, w których panna Croft ulepszy swój ekwipunek. Z czasem podróże między jedną a drugą bazą będą coraz szybsze.

W nowym Tomb Raiderze pojawią się akcje kontekstowe. Jedną z nich jest ukazany na gameplay trailerze, przygotowanym z myślą o E3 2012, motyw z atakiem wilka. Każda z takich scen zaistnieje w grze tylko raz. Co więcej, jeśli gracz poradzi sobie z taką sekwencją za pierwszym razem, będzie to miało wpływ na dalszy przebieg rozgrywki.

Na koniec prezentujemy świeżutką galerię screenów z Tomb Raidera. Liczymy, że więcej o grze usłyszymy na targach E3.

Komentarze
14

Jeżeli to nie będą filmy właśnie półgodzinne to jest całkiem spoko. Najważniejsze jest to, żeby tego nie było na każdym kroku pełno.

Usunięty
Usunięty
04/06/2012 14:31
Dnia 04.06.2012 o 13:37, Muradin_07 napisał:

Nakazują z góry oglądać film i uważać, bo może się coś stać niespodziewanego.

Tego nie lubię, bo po pierwsze nie można przerwać filmiku, a po drugie sprawia, że pewnie zanim cokolwiek będę mógł zrobić, to przez pół godziny będę musiał oglądać jakieś pierdolety -_-. Tak mnie ostatnio Crysis 2 wnerwił.

Dnia 04.06.2012 o 12:52, Sanders-sama napisał:

A tyle ostatnio marudzenia było że będzie liniówka.... I co wam w QTE przeszkadza?

To nie jest tak, że przeszkadza... tylko jest takie powiedzonko "Bez smaku pchać w...". Jeżeli przez 60-70% gry będę tylko klepał niektóre przyciski żeby to wilk mi nogi nie odgryzł lub żeby na mnie kamień nie spadł to nie będzie to fajne rozwiązanie. Ale jeżeli będę mógł wiele rzeczy robić, świat będzie w jakiś sposób "otwarty" i QTE będą związane tylko z przerywnikami filmowymi to lubię takie akcje. Nakazują z góry oglądać film i uważać, bo może się coś stać niespodziewanego.




Trwa Wczytywanie