Epic Games zaprezentowało Unreal Engine 4 i potwierdziło, że silnik będzie działać na urządzeniach charakteryzujących się różną wydajnością, od iPhone'ów po najnowsze PC.
Epic Games zaprezentowało Unreal Engine 4 i potwierdziło, że silnik będzie działać na urządzeniach charakteryzujących się różną wydajnością, od iPhone'ów po najnowsze PC.
Epic Games zaprezentowało Unreal Engine 4 podczas tegorocznych targów E3. Twórcy twierdzą, że silnik będzie zawierał te same elementy i narzędzia dla wszystkich urządzeń, zarówno tych słabszych, jak i high-endowych. Utrzymują, że każda platforma, począwszy od iPhone’a do najmocniejszych PC, będzie wspierana przez silnik nowej generacji.
Pozostaje jeszcze pytanie, czy Wii U będzie wspierane, czy też nie. Poprzednio zakładano, że nie, ale Wii U jest mocniejsze niż iPhone, więc na pewno konsola Nintendo poradziłaby sobie z tym silnikiem. Mike Capps powiedział, że na Unreal Engine 4 w przyszłości będą działały wszystkie gry Epic na urządzeniach mobilnych, konsolach i PC.
Jeśli chodzi o samo demo techniczne, wygląda świetnie, chociaż nie aż tak, jak powalające na kolana demo Square Enix, przedstawiające możliwości silnika Luminous. Z drugiej strony, Tim Sweeney potwierdził, że działało ono na jednej karcie graficznej Nvidia. Skoro pojedyncze GTX680 w ten sposób sobie poradziło, ciekawe, do czego zdolne jest dwuprocesorowe GTX690?
Wiceprezes Epic Games, Mark Rein, wyjawił, że firma ma już w planach kilka gier nowej generacji. Być może Unreal Engine 4 będzie napędzać ekskluzywny tytuł na PC, nad którym obecnie pracuje Epic. Czas pokaże.