Hideo Kojima, odpowiedzialny za serię Metal Gear, powiedział podczas rozmowy z CVG, że opcje społecznościowe w tradycyjnych grach w przyszłości staną się ich nieodłącznym elementem.
Hideo Kojima, odpowiedzialny za serię Metal Gear, powiedział podczas rozmowy z CVG, że opcje społecznościowe w tradycyjnych grach w przyszłości staną się ich nieodłącznym elementem.
- Nie sądzę, żeby gry tradycyjne i społecznościowe były osobnymi zagadnieniami, obie formy ewoluują jednocześnie i w pewnym momencie społecznościowe elementy staną się nieodłączną częścią tradycyjnych gier – mówi Kojima. – Myślę, że może w przyszłości Metal Gear zmieni się w sposób, który pozwoli na integrację aspektów społecznościowych. Jeśli przyjrzycie się innym tytułom, jakie są na rynku, zauważycie, że ten proces już się rozpoczął, więc w pewnym momencie zacznie to dotyczyć także Metal Gear.
Kojima powiedział, że ma mnóstwo pomysłów na to, w jaki sposób zapewnić jeszcze więcej frajdy w Metal Gear przez dodanie możliwości interakcji z innymi graczami, chociaż nie zdradził, co dokładnie miał na myśli. Twierdzi, że w przyszłości nie będzie chodziło o to, by robić gry skupiające się na tylko jednym z aspektów, ale połączyć je razem.
- To opcje społecznościowe pozwalają na integrację różnych grup. Mamy rozmaitych odbiorców tradycyjnych gier, a dzięki społecznościowym elementom doświadczeni gracze mogą nawiązać pewne relacje z tymi, którzy są mniej doświadczeni.
Jednak gry ewoluują nie tylko w ten sposób. Pod koniec wywiadu Kojima powiedział, że kiedyś ograniczały je techniczne możliwości. Obecnie projektuje się je zupełnie inaczej: nie chodzi o ustalanie zasad, ale wymyślanie sytuacji i stawianie w nich ludzi. Mówi, że to podejście jest ryzykowne, ale czuje z tej pracy nieporównywalnie większą satysfakcję.