Na Cevacie Yerlim silnik Unreal Engine 4 nie zrobił wrażenia. Szef Cryteka uważa, że CryEngine 3 umożliwiał wykorzystanie najnowszych technologii już od dawna.
Na Cevacie Yerlim silnik Unreal Engine 4 nie zrobił wrażenia. Szef Cryteka uważa, że CryEngine 3 umożliwiał wykorzystanie najnowszych technologii już od dawna.
Cevat Yerli, prezes Cryteka, powiedział, że CryEngine 3 już od trzech lat zapewniał jakość Unreal Engine 4. Chociaż między tymi silnikami istnieją wyraźne różnice, ludzie nie są w stanie ich dostrzec, kiedy patrzą na nieruchome obrazki albo screeny z gier.
- Gdyby cofnąć się o trzy lata do nagrań GDC, zauważylibyście, że to, co wydawaliśmy w tym czasie, bardzo przypominało to, co umożliwia obecnie Unreal Engine 4. Podobnie, jak wiele innych rzeczy, którymi się zajmujemy. Jeszcze nie pokazaliśmy naszych najnowszych osiągnięć.
- Już wkrótce zobaczycie nową wersję CryEngine, ale nie podaję jej numeru, po prostu jest to nowa wersja. Nastąpi to bardzo szybko. Ale, jak już mówiliśmy, CryEngine 3 jest gotowe na nową generację od trzech lat. Obstajemy przy tym. Teraz, gdy patrzę, co ludzie nazywają technologią nowej generacji, widzę, że jest to coś, co widzieliśmy już trzy lata temu - mówi Yerli, wymieniając szereg nowoczesnych elementów, jak DirectX 11 czy tesalację, którą zastosowano już w Crysis 2. - Nie omawiamy tych rzeczy na demach technicznych, tworzymy gry, które je wykorzystują.
- To tak, jakby patrzeć na Androida i iPhone'a. Chociaż na iPhonie można zrobić wiele takich samych rzeczy, jak na Androidzie, odbiera się je inaczej. Na iPhonie są bardziej płynne, bardziej organiczne. Podobnie z Androidem, gdzie są różnorakie ograniczenia. Jeden tnie, inny radzi sobie lepiej. Naprawdę, nie chodzi tylko o odfajkowywanie pól obok funkcji.
- Na odbiór całości składa się płynność, brak skaz i realistyczność. Nie chodzi o pokazy, to musi być rzeczywiste. Właśnie do tego zawsze dążyliśmy z CryEngine. Był zawsze solidny, konkretny i dopracowany. Sądzę również, że dedykowany grom sieciowym. Mamy więcej licencji w strefie online niż jakikolwiek inny silnik. Na konsolach jest to zupełnie inna historia. Tam nie prowadzimy w statystykach, ale następnym razem zobaczycie zupełnie inny obraz.