Double Fine uważa, że wielcy wydawcy muszą skupić się na dwóch rzeczach, jeśli nie chcą zostać wyprzedzeni przez małych developerów: cyfrowej dystrybucji i nawiązaniu bliższego kontaktu z graczami.
Double Fine uważa, że wielcy wydawcy muszą skupić się na dwóch rzeczach, jeśli nie chcą zostać wyprzedzeni przez małych developerów: cyfrowej dystrybucji i nawiązaniu bliższego kontaktu z graczami.
Podczas rozmowy z GameFrontem Ron Gilbert z Double Fine stwierdził, że mniejsi wydawcy są w stanie wyprzedzić duże firmy, ponieważ ich relacje z klientami są znacznie bliższe.
- Sądzę, że wydawcy muszą zmienić to, w jaki sposób komunikują się z graczami. Świat się zmienia, mali developerzy nawiązują osobiste relacje ze swoimi fanami i ludźmi, którzy grają w ich produkcje. Uważam, że wielcy wydawcy muszą również tak postępować, w przeciwnym wypadku przegapią tę swoistą rewolucję, która teraz trwa – powiedział Gilbert.
Tim Schafer dodał, że większe firmy obawiają się zmian, ponieważ ich dyrektorzy wykonawczy nie chcą uczestniczyć „w wyścigach do zera”.
- Trochę boję się o nich, ponieważ widzę ich opór. Mówią rzeczy typu „Cóż, to nie nasza sprawa – nie chcemy uczestniczyć w wyścigach do zera” – powiedział Schafer. – Sądzę, że w końcu zauważą, że środowisko, gdzie panuje wyraźny podział na developerów i fanów zmieni się w znacznym stopniu na bardziej otwarte.