Nie jestem pewien, czy (Grand Theft Auto V) ukaże się w tym roku, a nawet jeśli, prawdopodobnie zauważymy niewielki spadek sprzedaży gier na konsole – powiedział Colin Sebastian, analityk z Robert W. Baird & Co.
Nie jestem pewien, czy (Grand Theft Auto V) ukaże się w tym roku, a nawet jeśli, prawdopodobnie zauważymy niewielki spadek sprzedaży gier na konsole – powiedział Colin Sebastian, analityk z Robert W. Baird & Co.
Michael Pachter, analityk Wedbush Securities, przewiduje, że gra wygeneruje 700 milionów dolarów w USA, co stanowi mniej niż 10% całkowitej sprzedaży softwaru w tym roku. Tendencja zniżkowa względem ostatnich lat utrzymuje się i jest na tyle duża, że nawet tak silny tytuł, jak GTA V, nie zdoła jej odwrócić.
- Widząc obecne tendencje, wątpię, żeby jakakolwiek większa premiera, nawet rozmiaru GTA V, mogła wyciągnąć rynek gier pudełkowych na plus – powiedział Jesse Divnich, analityk i badacz rynku z EEDARu. – Sektor tradycyjnych gier zalicza teraz poważny spadek i trzeba będzie silnego katalizatora, by odwrócić tę tendencję. Nie sądzę, żeby była to kwestia jakości, ale raczej kwestia nawyków. Po zagraniu w świetny tytuł zaczynamy od razu szukać innych gier. Ta sama sytuacja ma miejsce w przypadku muzyki i filmów – dlatego studia wydają latem hity równocześnie. Jest to rodzaj niepisanej współpracy.
Divnich twierdzi, że Sony, Microsoft i Nintendo powinny coś zrobić, by zachęcić klientów do powrotu do sklepów. To zazwyczaj oznacza obniżkę cen sprzętu, ale są jeszcze inne sposoby, by osiągnąć twn sam cel.
- Przykładowo, mogliby po prostu udostępnić jedną z popularnych, cyfrowych gier za darmo przez weekend – dodał. – Koszty byłyby względnie niewielkie, gdyby wypracowali porozumienie z developerem z wyprzedzeniem czasowym. Wystarczy pomyśleć, nawet tytuły z sektora AAA, takie jak Flower, Braid, Limbo czy Castle Crashers i inne tego typu… te gry w tym momencie przez weekend przynoszą mniejsze zyski niż 150 000 dolarów. Jestem pewien, że każdy z tych developerów zaakceptowałby, powiedzmy, 400 000 dolarów, za dystrybuowanie gier za darmo przez określony czas.