Digital Frontier - praktyczna szkoła tworzenia gier

Małgorzata Trzyna
2012/07/17 14:15
3
0

Jeśli interesują Was gry, ale od strony tworzenia, nie tylko jako rozrywka, być może zainteresuje Was Digital Frontier – pierwsza w Polsce szkoła tworzenia gier.

Digital Frontier - praktyczna szkoła tworzenia gier

Jak czytamy stronie Digital Frontier, płatne warsztaty rozpoczną się już jesienią i potrwają kilka miesięcy. Przez ten czas będziecie mieli okazję zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu tworzenia gier każdego rodzaju: PC, konsolowych, społecznościowych, mobilnych i przeglądarkowych. Zgodnie z zapewnieniami, warsztaty będą polegały tylko na nabywaniu praktycznych umiejętności, bez suchej teorii, a prowadzić je będą doświadczeni praktycy z największych polskich i zagranicznych firm.

GramTV przedstawia:

Warsztaty będą obejmowały między innymi takie zagadnienia, jak grafika 3D, pisanie scenariuszy gier, budżetowanie, PR, sprzedaż, prowadzenie projektów. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na stronę Digital Frontier.

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
17/07/2012 15:10

Wygląda mi to na kurs bardzo ogólny, na którym nauczymy się wszystkiego i niczego. Wolałbym, aby zrobili kurs na podstawie gotowego silnika np. UDK, CryEngine, Unity3d i dodali do tego tworzenie grafiki np. w Blenderze oraz muzyki w jakimś darmowym programie i na koniec dorzucili sprawy biznesowe. Przez te 192 godziny można by było stworzyć np. jeden level gry itd... ale to tylko moje zdanie

Usunięty
Usunięty
17/07/2012 14:55

Coś czuję że to będzie niewypał..."Kurs będzie trwał 8 miesięcy organizowany tzw "zjazdami" czyli spotkaniami co dwa tygodnie w weekendy. Jeden zjazd obejmuje dwa dni nauki (sobota-niedziela) po 8 godzin. Łącznie kurs składać się będzie z 192 godzin nauki." - prosto z ich strony.I dobra, 192 godziny to sporo czasu by...no właśnie, by co? No to zjeżdżamy dalej. I czytamy że to może pojawić się na kursie: konwencje i gatunki gier historia gier komputerowych i rozrywki tworzymy storyboards projekty graficzne (okładki, wygląd materiałów) projektowanie poziomów (level design) animacja, tworzenie obiektów i postaci grach podstawy montażu wideo gry mobilne gry przeglądarkowe gry PC gry konsolowe gry społecznościowe piszemy scenariusz gry tworzenie dokumentacji projektu zarządzanie projektem (Project Management) PR marketing tworzymy muzykę i dźwięki dla gry dystrybucja gier w Polsce i na świecie prawo autorskie budżetowanie i kosztorysowanie projektu rynki światowe vs rynek lokalnySam kurs level designingu organizowany przez Techland zajmował kilkadziesiąt godzin (wliczając ćwiczenia praktyczne rzecz jasna)... Nie wiem prawdę mówiąc dla kogo organizowany będzie ten - na co programiście wiedza o tworzeniu muzyki (byleby wiedział gdzie i jak ją zaimplementować w kodzie), fabule czy dystrybucji? I odwrotnie. Taki strasznie ogólnikowy ten kurs mi się wydaje, widzę sens czegoś takiego dla osoby tworzącej grę na własną rękę...tylko tego się obecnie nie robi. Gdyby to były konkretne dziedziny/kursy z zakresu informatyki (np. kurs 3Ds Maxa, bibliotek wykorzystywanych przy tworzeniu produkcji 3D, pokazaniu jak dzieli się projekty na mniejsze części żeby wielu programistów mogło nad nimi pracować jednocześnie itp) powiązane przy okazji z tworzeniem gier to co innego ale na razie nie wygląda to za dobrze, stanowczo za wiele punktów na tej liście w stosunku do długości trwania nauki.

Usunięty
Usunięty
17/07/2012 14:30

Pierwsza?A to coś co tworzyło się na UJ? Europejska Akademia Gier, czy coś w tym stylu?Kiedyś o tym słyszałem, ale nie mam pojęcia czy dalej istnieje :]




Trwa Wczytywanie