Nadeo: we współczesnych FPS-ach chodzi o rozrywkę, nie umiejętności

Małgorzata Trzyna
2012/07/18 15:15

Dlaczego próżno teraz szukać na rynku gier podobnych do Quake 3 czy Unreal Tournament, tak popularnych w 1999 roku? Według Anne Blondel-Jouin, pełniącej funkcję dyrektora zarządzającego Nadeo Live!, winne są konsole.

Nadeo: we współczesnych FPS-ach chodzi o rozrywkę, nie umiejętności

- Ludzie w pewien sposób zapomnieli, na czym na początku polegały gry FPS – powiedziała Blondel-Jouin podczas rozmowy z Eurogamerem. – Nie powiedziałabym, że tylko przez konsole, ale jednym z wyjaśnień jest to, że konkurowały one z filmami i innymi formami rozrywki – miały bawić ludzi, a nie wymagać czystych umiejętności grania.

Blondel-Jouin zapewniła, że ShootMania ma ulepszyć to, co zostało zapoczątkowane w takich tytułach jak Quake 3 czy Unreal Tournament i że studio czuje, że nadszedł właściwy czas, by podobne gry ponownie pojawiły się na rynku.

- Są ku temu dwa powody – wyjaśniła Blondel-Jouin. – Po pierwsze, jak wiecie, jest teraz przejściowy rok, wszyscy czekamy na premierę nowej generacji konsol. Nie wiemy, kiedy to nastąpi, ale wiemy, że ta chwila nadchodzi. W przemyśle gier jest pewna tendencja, że kiedy ludzie wiedzą, że takie coś się dzieje, masowo wracają do gier na PC. Sprawdziliśmy również, jakie gry FPS wymagające czystych umiejętności znajdowały się na rynku i muszę przyznać, że było ich mnóstwo, ale aktualnie są dość stare, a ludzie szukają czegoś świeżego. Chodzi o to, by być we właściwym miejscu we właściwym czasie, a my mamy to szczęście, że tam jesteśmy.

GramTV przedstawia:

Nadeo nie planuje wydania ShootManii na konsole współczesnej generacji. Być może sytuacja zmieni się po premierze kolejnego PlayStation i Xboksa.

- Jak na razie czujemy, że nie możemy wykorzystywać konsol, ponieważ mamy wrażenie, że nie są wystarczająco otwarte dla graczy i nie pozwalają im wyrażać swojej kreatywności, ani cieszyć się grą w taki sposób, jak byśmy chcieli. Jednak jeśli następne będą bardziej otwarte, może stanie się inaczej – nie wiemy. Na razie chcemy dostarczyć graczom PC, którzy byli z nami przez tyle lat, to, na co zasłużyli i czego oczekują, a potem zobaczymy, co się stanie. Jednak z naszej strony nie ma pośpiechu, by w ogóle trafić na konsole.

ShootMania nie jest skomplikowana, jeśli chodzi o wygląd i rozgrywkę. Jest to prosty do opanowania FPS multiplayer, w którym chodzi głównie o umiejętności. W grze znajdzie się wiele różnorodnych trybów, a gracze będą mogli tworzyć i dzielić się własnoręcznie stworzonymi mapami, podobnie jak w przypadku TrackManii. Gra prawdopodobnie ukaże się już w tym roku.

Komentarze
13
Usunięty
Usunięty
19/07/2012 11:24

To niestety prawda i placze z tego powodu juz od dawna. Zaden multiplatformowy FPS nie jest w zaden sposob skillowy. Ktos moze zaraz krzyczec, ze kazdy FPS wymaga skilla. Tak tylko krzywa uczenia nowych gier jest plaska jak blat biurka. Miesiac grania i doswiadczony gracz osiaga praktycznie maksimum w grach typu BF czy CoD.FPSy sa teraz tak projektowane, zeby byle plebs byl w stanie sobie cos ustrzelic i sie cieszyc z grania. Nie mowie, ze to zle, niech takie gry sobie powstaja, ale niech ktos w koncu do cholery zauwazy nisze i zrobi jakas porzadna strzelanke na PC. Shootmania probuje sie wstrzelic w ta nisze, ale jak na moj gust jest zwyczajnie slaba.Gdzie te czasy, gdy newbie wchodzacy na serwer robil staty 0/30 i mogl tylko usiasc i plakac w konfrontacji z dobrymi graczami.

Usunięty
Usunięty
18/07/2012 22:43

@Sulphuriel"Koleś dobrz gada [...]" - To kobieta!

Usunięty
Usunięty
18/07/2012 20:28

niestety FPS idą w "kierunku Perków RPG " nis samych umiejętnościach gracza zręcznościowych np:UT,Q .




Trwa Wczytywanie