Blizzard wymaga stałego połączenia z siecią w Diablo III, by zapewnić "długofalową jakość wrażeń z rozgrywki"

Patryk Purczyński
2012/07/19 16:41

Twórcy Diablo III po raz kolejny zabierają głos w sprawie konieczności nieustannego połączenia z siecią, prezentując własną argumentację dla zastosowania tego niewygodnego dla wielu graczy rozwiązania.

Blizzard wymaga stałego połączenia z siecią w Diablo III, by zapewnić

Jedną z bardziej kontrowersyjnych decyzji w kwestii Diablo III jest wymaganie od użytkowników ciągłego połączenia z siecią. - Wielu graczy sądzi, że jest to jedynie nieskuteczna forma zabezpieczenia przed kopiowaniem, która już została złamana - pisze w oświadczeniu Mike Morhaime, próbując po chwili zadać kłam tym zarzutom.

- Choć nigdy nie twierdziliśmy, że wymóg ten zagwarantuje całkowite wyeliminowanie oszustw i cracków, pomaga nam on zwalczać te problemy - wyjaśnia. - Ważniejszy dla nas jest fakt, że wymóg ciągłego podłączenia jest kluczowy dla długofalowej jakości wrażeń z rozgrywki. W pełni rozumiem chęć grania w trybie offline, jednak Diablo III od początku miało być grą sieciową, przy której można się rozerwać z przyjaciółmi, a wymóg połączenia z internetem jest najlepszym sposobem, w jaki możemy zapewnić wsparcie dla takiego rozwiązania - podkreśla Morhaime.

Wymienia on także szereg elementów "bezpośrednio związanych z sieciowym charakterem Diablo III". Są to: listy znajomych, komunikacja między grami, dobieranie graczy do gier kooperacyjnych, możliwość zapisywania na stałe postaci, którymi można grać zarówno samemu, jak i z innymi, także w PvP, jak również "niektóre komponenty związane z obsługą klienta, usługami i zabezpieczeniami".

GramTV przedstawia:

- Te oraz inne sieciowe funkcje gry są kluczowym elementem naszego projektu. Niemniej jednak uważamy, że możemy wprowadzić jeszcze więcej usprawnień, aby dodatkowo zwiększyć przyjemność z gry sieciowej i trybu kooperacji. Pozostanie to jednym z naszych priorytetów w przyszłości. Mówiąc krótko, choć wymóg ciągłego połączenia z siecią ma swoje wady, nadal sądzę, że była to najlepsza decyzja, jeśli chodzi o długofalowy rozwój gry - dodaje szef Blizzarda.

Pełną treść oświadczenia, w którym Mike Morhaime porusza kilka tematów ważnych dla fanów Diablo III, znajdziecie na forum Battle.netu. Wcześniej prezentowaliśmy fragmenty listu, w których szef Blizzarda odnosi się do problemów gry w okresie popremierowym.

Komentarze
37
zadymek
Gramowicz
20/07/2012 12:58

Eee, zakładam, że temu panu chodzi o content poza-growy: lagi i disconnecty i związane z nimi emocje;)Bo nijak nie mogę sobie wyobrazić jak zmuszanie ludzi do bycia on-line wpływa na jakość rozrywki.Jak to ma działać: mam lagi i jestem on-line to co mi szkodzi zagrać coopa i może nawet korzystać z innych opcji społecznościowych?A może raczej: zagram jedną kampanię bo zapłaciłem a potem rzucę to w -nomen omen- diabły, bo mi net nie wyrabia?Diablo 2 mi świadkiem, że obecne rozwiązanie jest [w tym punkcie] nielogiczne: i taki PR dla opóźnionych sprowadzi tylko gromy na głowy Zamieciowców- i będzie Storm Blizzard;)Try harder.PS Oczywiście możliwe, że to tylko kolejny zabieg marketingowy w myśl zasady, że nie ważne co mówią byle głośno.

Tenebrael
Gramowicz
20/07/2012 11:01
Dnia 19.07.2012 o 21:52, Dadziol20 napisał:

Dla mnie Blizzard spieprzył sprawę. Czemu nie zrobią tak jak Ubisoft? Jesteś pod netem masz szmery-bajery. Nie masz neta to grasz bez "bonusów". Zamiast kija użyjcie marchewki panowie...

A potem by się na BN szwędali cheaterzy z bronią +1000000 do STR. Nie, dzięki, po open-BN w D2 nie chcę widzieć na oczy trybu, w którym możesz grać tą samą postacią online i offline. To się kompletnie mija z celem.EDIT:Z drugiej strony, w D2 wkurzało mnie to, że nie mogłem jedną postacią grać i single (offline) i komfortowo w multi (na CBN). Tutaj problem się sam rozwiązał, bo zawsze grasz na odpowiedniku dawnego CBN.

Usunięty
Usunięty
20/07/2012 10:59
Dnia 20.07.2012 o 09:31, L33T napisał:

120 MB/s od UPC grając w wersję starter trafiają się lagi więc serio kończ waść, wstydu oszczędź.

Ja bym sie spodziewał, że do spokojnego grania 1mb/s powinno byc az nadto.Jak widze czasy sie zmieniaja.




Trwa Wczytywanie