Zakończenie czwartej części Deus Ex: Rozłam Ludzkości, czwartej pełnoprawnej części serii wydanej przez Square Enix, nie cieszy się zbyt wielkim wsparciem wśród fanów. W przeszłości pojawiło się sporo porównań z poprzednią produkcją, czyli Deus Ex: Human Revolution, która mocno obniżyła oczekiwania wielu osób. W ostatnim wywiadzie udzielonym przez osobę stojącą za fabułą obu gier dowiedzieliśmy się o ogólnym rozczarowaniu tematem panującym także wśród deweloperów. Poznaliśmy nowe szczegóły dotyczące problemów w trakcie rozwoju obu projektów, które w znaczący sposób wpłynęły na taki stan rzeczy.
Nic nie zostało wyjaśnione...
Jakiś czas temu w sieci pojawił się wywiad ze scenarzystą odpowiedzialnym za zakończenie Deus Ex: Rozłam Ludzkości, Markiem Cecere - wydarzenie odbyło się z inicjatywy From Script to Life. Autor zgodził się ze znaczną częścią krytyki skierowanej w stronę zakończenia czwartej odsłony serii. Usłyszeliśmy, że “zdecydowanie nie jest ono ukończone”. Finałowy antagonista - Marchenko - był w czasie rozwoju gry planowany jako jeden z bossów, jednak nigdy nie powinien stanowić zwieńczenia historii. Po pokonaniu go mieliśmy otrzymać możliwość przeniesienia się do kolejnej lokacji w grze, czyli miasta Rabi’ah.