Scenarzysta Deus Ex: Rozłam Ludzkości również nie polubił zakończenia gry

Mikołaj Berlik
2025/01/10 20:00
1
0

Poznaliśmy opinię o dwóch częściach serii.

Zakończenie czwartej części Deus Ex: Rozłam Ludzkości, czwartej pełnoprawnej części serii wydanej przez Square Enix, nie cieszy się zbyt wielkim wsparciem wśród fanów. W przeszłości pojawiło się sporo porównań z poprzednią produkcją, czyli Deus Ex: Human Revolution, która mocno obniżyła oczekiwania wielu osób. W ostatnim wywiadzie udzielonym przez osobę stojącą za fabułą obu gier dowiedzieliśmy się o ogólnym rozczarowaniu tematem panującym także wśród deweloperów. Poznaliśmy nowe szczegóły dotyczące problemów w trakcie rozwoju obu projektów, które w znaczący sposób wpłynęły na taki stan rzeczy.

Deus Ex: Rozłam Ludzkości
Deus Ex: Rozłam Ludzkości

Nic nie zostało wyjaśnione...

Jakiś czas temu w sieci pojawił się wywiad ze scenarzystą odpowiedzialnym za zakończenie Deus Ex: Rozłam Ludzkości, Markiem Cecere - wydarzenie odbyło się z inicjatywy From Script to Life. Autor zgodził się ze znaczną częścią krytyki skierowanej w stronę zakończenia czwartej odsłony serii. Usłyszeliśmy, że “zdecydowanie nie jest ono ukończone”. Finałowy antagonista - Marchenko - był w czasie rozwoju gry planowany jako jeden z bossów, jednak nigdy nie powinien stanowić zwieńczenia historii. Po pokonaniu go mieliśmy otrzymać możliwość przeniesienia się do kolejnej lokacji w grze, czyli miasta Rabi’ah.

Dowiedzieliśmy się, że poza samym zakończeniem Deus Ex: Rozłam Ludzkości spotkało również wiele innych problemów. Eidos Montreal, studio odpowiedzialne za projekt, postanowiło w trakcie jego rozwoju podzielić siły zespołu na jednoczesne tworzenie kampanii dla jednego gracza oraz trybu multiplayer. Cecere zdradził, że zespół musiał wyciąć wiele znaczącej zawartości ze względu na chęć oszczędzenia czasu oraz ograniczony budżet, jaki został przeznaczony na projekt. Scenarzysta jeszcze raz przyznał, że krytyczne komentarze fanów rozczarowanych zakończeniem gry nie są bezzasadne. Podobnie sytuacja została przedstawiona przy pozostałych elementach produkcji, które nie spełniły i tak niezbyt wygórowanych oczekiwań.

GramTV przedstawia:

Warto dodać, że po udostępnieniu Deus Ex: Rozłam Ludzkości studio ukończyło między innymi Shadow of the Tomb Raider oraz Marvel's Guardians of the Galaxy. Następnie biznes został przejęty przez Embracer Group, które rozpoczęło proces powstawania kolejnej odsłony serii Deus Ex, jednak kilka lat później porzucono pomysł przy okazji fali zwolnień, która uderzyła w firmę.

Komentarze
1
Sewycz
Gramowicz
Dzisiaj 22:38

czyli potwierdzilo sie info z plotek :/