Chris Avellone ze studia Obsidian przyznaje, że bardzo kusi go opcja powrotu do kultowego Planescape: Torment...
Chris Avellone ze studia Obsidian przyznaje, że bardzo kusi go opcja powrotu do kultowego Planescape: Torment...
Szczerze mówiąc nie wiem, czy chciałbym zrobić jeszcze jednego Planescape'a - wydaje mi się, że lepszą koncepcją było zignorowanie mechaniki D&D i skupienie się na tym, co Torment próbował osiągnąć i co osiągnął i zobaczyć, czy nowa gra mogłaby być duchowym następcą, takim jak Fallout był dla Wasteland - mówi Chris w wywiadzie dla GamesIndustry.
Według Avellone narzucona mechanika Dungeons & Dragons przeszkadzała już przy produkcji pierwszej gry, więc teraz chciałby ją w ogóle pominąć. Zamiast nawiązywać bezpośrednio do Planescape: Torment lepiej by było wziąć to, co było w nim najlepsze, czyli dojrzałość, metafizykę i podróżowanie między światami i właśnie na tych koncepcjach zbudować nową grę, bez prób sięgania po tamtą historię.
Hipotetyczny Torment 2 jest tylko mirażem o którym wspomina się w mimochodem wywiadach - aktualnie Chris razem ze studiem Obsidian pomaga Brianowi Fargo i inXile Entertainment w realizacji innego projektu z Kickstartera, Wasteland 2.