Twórca legendy Planescape: Torment myśli o drugiej części

Sławek Serafin
2012/07/25 11:42

Chris Avellone ze studia Obsidian przyznaje, że bardzo kusi go opcja powrotu do kultowego Planescape: Torment...

Twórca legendy Planescape: Torment myśli o drugiej części

Chris, jeden z oryginalnych autorów Planescape: Torment, chciałby ruszyć z takim projektem i myśli już o zbieraniu na niego funduszy przez Kickstartera. Ale to nie może być bezpośrednia kontynuacja, nie tylko z powodu praw licencyjnych, ale też ograniczeń, jakie narzuca właśnie licencja Planescape czyli jednego ze światów uniwersum Dungeons & Dragons.

Szczerze mówiąc nie wiem, czy chciałbym zrobić jeszcze jednego Planescape'a - wydaje mi się, że lepszą koncepcją było zignorowanie mechaniki D&D i skupienie się na tym, co Torment próbował osiągnąć i co osiągnął i zobaczyć, czy nowa gra mogłaby być duchowym następcą, takim jak Fallout był dla Wasteland - mówi Chris w wywiadzie dla GamesIndustry.

GramTV przedstawia:

Według Avellone narzucona mechanika Dungeons & Dragons przeszkadzała już przy produkcji pierwszej gry, więc teraz chciałby ją w ogóle pominąć. Zamiast nawiązywać bezpośrednio do Planescape: Torment lepiej by było wziąć to, co było w nim najlepsze, czyli dojrzałość, metafizykę i podróżowanie między światami i właśnie na tych koncepcjach zbudować nową grę, bez prób sięgania po tamtą historię.

Hipotetyczny Torment 2 jest tylko mirażem o którym wspomina się w mimochodem wywiadach - aktualnie Chris razem ze studiem Obsidian pomaga Brianowi Fargo i inXile Entertainment w realizacji innego projektu z Kickstartera, Wasteland 2.

Komentarze
31
Strange101
Gramowicz
26/07/2012 15:10

Przeczytaj jeszcze raz Twój post, cytuję: "Gadka szmatka. Ile to już dojrzałych i ambitnych rpg''ów miało powstać? Każdy jest podobnie zapowiadany i wychodzi to, co zawsze. Pogódźmy się z tym, że era tego gatunku dawno przeminęła i to,co teraz wychodzi, jest tylko cieniem dawnych arcydzieł. Dobre czasy nigdy nie wracają."Nie widzę, żeby uwzględniał on to, że Obsidian wydał niedawno Maskę Zdrajcy. Nie widzę, żeby uwzględniał on dojrzałą fabularnie grę, jaką jest KOTOR 2. Nie widzę słowa o ambitnym pod tym względem Alpha Protocol, ani o mającym w wielu momentach przebłyski New Vegas. Wszystko to wydał ostatnio Obsidian, dotrzymał obietnic o głębi fabularnej tych gier. Tak więc, skoro oni, sami będący w dużej części twórcami oryginalnego PT, chcą się tym zająć, to o ich grach trzeba rozmawiać! A te słowa, o szumnie zapowiadanych, ale wychodzących jak zawsze gierkach to można odnieść np. do obecnego BioWare, a nie do Obsidianu. Pomyśl..."Z Tormentem jest inna sprawa, bo mówimy, po pierwsze, o starszej grze, po drugie, o nowym projekcie. Okres między powstaniem Maski a NWN2 był bardzo krótki. "Na Boga, jaki to ma wpływ na potencjał fabularny? Ludzie, którzy projektowali Tormenta przecież mogą i za 10 lat wpaść na genialną historię i napisać wspaniałe dialogi, wykreować głębokie postacie..."Wreszcie to Torment dzieli koronę króla gatunku (a już na pewno zalicza się do top 3), NWN2 nie."A do czego się niby ten argument się odnosi? Piszesz, że gry ambitne i głębokie teraz nie wychodzą, ja podaję przykład zaprzeczający tej tezie, a Ty się oburzasz. Obsidian wydał wiele wspaniałych fabularnie gier (technicznie niestety nie), a żadnej z nich nie zapowiadał jako dorównującej w tym względzie Tormentowi. A więc, skoro teraz mają w planach takową, to tym większe pozwala mieć nadzieję. A co do tego, że samo NWN2 Obsidianu nie było świetną grą - IWD też nie błyszczało fabularnie, a nikt nie pokusi się przez to na nazwanie Black Isle twórcami gier ze szczątkową fabułą, skupionych tylko na walce. Nie wszystkie gry jednego studia muszą mieć takie same założenia."Tak więc widzisz, zastanów się, zanim spróbujesz zabłysnąć. "No tak, jakże się zbłaźniłem, co ja miałem w głowie podając przykład Maski Zdrajcy. Przecież to tylko dodatek, aż dziw, że mnie piorun nie poraził jak chciałem to tak traktować, nie patrzeć na podstawkę i Gniew Zehira. Nie ważne, że NWN2 w stosunku do zrobionej przez BW jedynki był fabularnie o wiele lepszy, a tenże Gniew Zehira zapowiadano jako, coś w stylu IWD. Ech, zastanów się czasem...

Usunięty
Usunięty
26/07/2012 13:29
Dnia 25.07.2012 o 21:01, Strange101 napisał:

> Gadka szmatka. Ile to już dojrzałych i ambitnych rpg''ów miało powstać? Każdy jest podobnie > zapowiadany i wychodzi to, co zawsze Zagraj we wspominaną tu parę razy Maskę Zdrajcy.

Grałem niemal we wszystko,co się zowie rpg, więc takie rady możesz sobie darować. Ok, to prawda, Maska Zdrajcy jest genialna, ale trzymajmy się tematu. Maska była dodatkiem do NWN2, który sam w sobie był grą dobrą. Bez szału, ale grało się całkiem przyjemnie. Dodatek wniósł tak wiele, że wymiótł wszystkie poprzednie części razem wzięte. Z Tormentem jest inna sprawa, bo mówimy, po pierwsze, o starszej grze, po drugie, o nowym projekcie. Okres między powstaniem Maski a NWN2 był bardzo krótki. Wreszcie to Torment dzieli koronę króla gatunku (a już na pewno zalicza się do top 3), NWN2 nie. Tak więc widzisz, zastanów się, zanim spróbujesz zabłysnąć.

Usunięty
Usunięty
26/07/2012 00:24

Poczekamy, zobaczymy, jakby udało im się zrobić następce p:t pomijając mechanikę dd, to byłoby ciekawie :)




Trwa Wczytywanie