Czy kroi się shooter w klimacie Warhammer 40k?

Sławek Serafin
2012/07/26 12:43

Vigil Games, czyli studio, które tworzy Warhammer 40.000: Dark Millenium, poszukuje programisty z doświadczeniem w tworzeniu strzelanek z perspektywy pierwszej osoby.

Czy kroi się shooter w klimacie Warhammer 40k?

Cztery miesiące temu zadecydowano, że Dark Millenium, planowane jako MMORPG w brutalnym świecie Warhammera 40.000 zostanie równie brutalnie przycięte do formy gry dla jednego gracza z ewentualnym trybem rozgrywek wieloosobowych. Stało się tak na skutek kłopotów finansowych wydawcy gry, koncernu THQ. Zwolniono prawie sto osób pracujących nad tym projektem w studiach Vigil Games i Relic Entertainment... ale teraz Vigil Games zatrudnia znowu. I to nie byle kogo, bo szukają doświadczonego programisty, który nie tylko pracował już nad jakąś dużą grą FPS, ale też kocha ten gatunek i chce go twórczo rozwijać.

Nic więcej nie wiadomo, niestety, ale można spekulować. Opcje są dwie - albo Dark Millenium będzie shooterem, albo studio pracuje nad nową, osobną grą, która będzie strzelanką. Ta druga opcja nie jest zbyt prawdopodobna, bo studio już teraz ma dwa projekty na taśmie produkcyjnej - Dark Millenium właśnie oraz Darksiders 2. Czyli jednak shooter w klimacie Warhammera 40k? To nie jest taki zły pomysł, bo choć do tej pory próbowano tego tylko raz w Fire Warrior i nie była to próba udana, to potencjalny mariaż tego uniwersum z konwencją strzelanki wydaje się być nader atrakcyjny. Nie dowiemy się jednak, czy MMORPG Dark Millenium zmieniło się w międzyczasie w FPS Dark Millenium, dopóki twórcy oficjalnie tego nie ogłoszą. I oby zrobili to wkrótce.

GramTV przedstawia:

Komentarze
24
Arcling
Gramowicz
28/07/2012 03:23
Dnia 26.07.2012 o 18:22, Hubi_Koshi napisał:

No cóz podobieństwo zauważyłem więc wspomniałem, zresztą gra Mogła by być na poważnie tyle że właśnie z takim ogromem przeciwników. Tylko właśnie ja się zastanawiam po co sens skoro jednak Jest Space Marine... chociaż z tego co czytałem to tam broń "palna" była akurat dość słaba.

Nie była słaba. Działa laserowego lub termicznego zdejmującego wrogów jednym strzałem słabym bym nie nazwał ;D Zresztą w singlu na hardzie duża część czasu (aby uniknąć szybkiej śmierci) bardziej opłacało się walczyć na dystans. Z kolei w multi grając devastatorem albo taktycznym melee się raczej unikało, bo w tym dominowali szturmowi.Sam pomysł FPSa mi by odpowiadał, o ile zaoferowaliby lepsze wsparcie, niż Relic dla swoich gier. Może coś z perspektywy IG lub Tau jak w Firewarrior.

Usunięty
Usunięty
27/07/2012 21:27
Dnia 26.07.2012 o 17:02, thorin49 napisał:

> Space marines po prostu nie nadają się do zrobienia FPS''a. W tych swoich skafandrach > wyglądają na zbyt ociężałych co powinno się mocno odbićna rozgrywce, poza tym co? Gra > będzie się opierała na strzelaniu do fal orków lub innych ras? Bo jakoś nie widzę jakiś > "cichych" misji z gościem w takim skafandrze. @Mysurek "W tych swoich skafandrach" wyglądają jak już to masywnie... Sęk w tym, że PANCERZE WSPOMAGANE (skafander to może mieć astronauta) zwiększają ich szybkość, siłę, etc. i nie są ani trochę ociężali. Jak nie widzisz "cichych" misji w Pancerzach Wspomaganych to poczytaj trochę o Raven Guard... Właściwie to poczytaj ogólnie książki o SM - czy to cykl książek o Ultramarines czy też sagę Ragnara Blackmane''a. http://wh40k.lexicanum.com - kopalnia wiedzy o WH40k. Zajrzyj na tę stronę i poczytaj o SM, a nie komentuj gdy nie masz najwyraźniej pojęcia o WH40k...

tak się składa że akurat grywam w grę figurkową i wiem co nieco o świecie WH40k. Moja opinia dotyczy wyglądu a nie prawdziwych możliwości ulepszonego człowieka w skafandrze. Wyglądałoby to po prostu komicznie.

Usunięty
Usunięty
26/07/2012 18:22
Dnia 26.07.2012 o 18:17, Darkstar181 napisał:

No dla mnie Serious sam to właśnie była swoista parodia gier FPS. Zupełnie nie mój klimat, generalnie po zagraniu w demko miałem bardzo mieszane uczucia. Poza tym zgaduję że wyszedł by taki średniak jak Space Marine, gdzie też wesoło ciachało się dziesiątki orków mieczem łańcuchowym, a po dwóch godzinach była nuda.

No cóz podobieństwo zauważyłem więc wspomniałem, zresztą gra Mogła by być na poważnie tyle że właśnie z takim ogromem przeciwników. Tylko właśnie ja się zastanawiam po co sens skoro jednak Jest Space Marine... chociaż z tego co czytałem to tam broń "palna" była akurat dość słaba.




Trwa Wczytywanie