Od dnia premiery The Secret World na początku lipca gra znalazła zaledwie 200 000 nabywców. Według Funcomu przyczyną słabych wyników sprzedaży były konkurencyjne tytuły i nie zawsze przychylne recenzje.
Od dnia premiery The Secret World na początku lipca gra znalazła zaledwie 200 000 nabywców. Według Funcomu przyczyną słabych wyników sprzedaży były konkurencyjne tytuły i nie zawsze przychylne recenzje.
Ogłoszenie daty premiery Guild Wars 2 na dwa tygodnie przed planowanym debiutem The Secret World oraz zapowiedź wydania dodatku do World of Warcraft, Mists of Pandaria 25 września mogły znacznie wpłynąć na niższą sprzedaż gry. Funcom aktualnie planuje podjąć różne działania, by przyciągnąć nowych graczy i ulepszać swój tytuł, korzystając z opinii fanów.
Firma zamierza w przyszłości tworzyć mniejsze, bardziej skupione gry sieciowe opierające się na interakcjach między graczami, na które trzeba poświęcić mniej czasu i środków. Funcom potwierdził również, że zwolnił część swoich pracowników, by zredukować koszty. W drugim kwartale 2012 roku zarobił 2,6 miliona dolarów, czyli pół miliona dolarów mniej niż rok wcześniej.
Pełny raport finansowy firmy za drugi kwartał 2012 roku znajdziecie pod tym adresem.