Chris Lalli z odpowiedzialnego za Hawkena studia Adhesive Games uważa, że popularny na pecetach model biznesowy będzie częściej stosowany na konsolach, szczególnie tych następnej generacji.
Chris Lalli z odpowiedzialnego za Hawkena studia Adhesive Games uważa, że popularny na pecetach model biznesowy będzie częściej stosowany na konsolach, szczególnie tych następnej generacji.
– Gry sieciowe właściwie nadają się do tego modelu biznesowego: można w ich przypadku zauważyć pewien ustalony poziom rywalizacji, swego rodzaju umiejętność ciągłego zabawiania użytkowników – to sprawia, że gracze stale brną do przodu w rozgrywce. Powiedziałbym, że nawet w przypadku tytułów skoncentrowanych na trybie single również taki model biznesowy mógłby się pojawić, choć oczywiście byłoby to trudniejsze – dodał.
Free-to-play na konsolach? Coraz częściej pojawiają się takie głosy. Ostatnio Daniel Kim z firmy Nexon stwierdził, że jeżeli na tym sprzęcie nie zagości free-to-play, to... zniknie on rynku. – Developerzy konsol zaczynają zdawać sobie sprawę, że jeśli nie dostosują się albo nie pomyślą o zmianie swojego modelu biznesowego, wkrótce podzielą los dinozaurów – powiedział.