EA: wydawanie nowych marek nie jest opłacalne w tym momencie

Małgorzata Trzyna
2012/09/05 12:47

EA nie zamierza tworzyć nowych marek na współczesną generację konsol pod koniec cyklu ich życia. Uważa, że dużo bardziej opłaci się wydawać teraz sequele, a z nowymi tytułami poczekać na PS4 i nowego Xboksa.

EA: wydawanie nowych marek nie jest opłacalne w tym momencie

- Jeśli przyjrzeć się dynamice rynku, można zauważyć, że chociaż jest zapotrzebowanie na nowe marki, nie są one opłacalne w tak późnym okresie cyklu; radzą sobie dobrze, ale nie mają dużej siły przebicia – wyjaśnił prezes EA Labels, Frank Gibeau, podczas rozmowy z GameIndustry.biz. – Musimy dobrze zarządzać czasem naszych developerów, jak również pieniędzmi wydawanymi na proces tworzenia, skupiamy się zatem na przygotowaniu kilku nowych marek przeznaczonych na następną generację konsol. Aktualnie pracujemy nad takimi trzema-pięcioma tytułami. Najlepszy czas na wydanie nowej marki to początek cyklu życia nowego sprzętu – wyjaśnił Gibeau, dodając, że wielu ludzi jest już szczerze znudzonych możliwościami obecnych maszyn. – Jeśli spojrzeć wstecz, większość nowych marek została wprowadzona w ciągu pierwszych 24 miesięcy w każdym cyklu życia platform sprzętowych.

GramTV przedstawia:

EA planuje w najbliższym czasie wydanie: Dead Space 3, Medal of Honor: Warfighter, Need fo Speed: Most Wanted, restartu SimCity, Army of Two: The Devil’s Cartel, FIFA 13, NFL 13, NHL 13 oraz Battlefielda 4.

Nie wszyscy developerzy podzielają zdanie Gibeau i nie obawiają się tworzenia nowych marek w tym okresie: niedawno zadebiutowało Sleeping Dogs od Square Enix, które od razu wskoczyło na górę listy najlepiej sprzedających się gier, w przyszłym miesiącu czeka nas premiera Dishonored od Bethesdy, na którą z niecierpliwością czekają fani, Ubisoft przygotowuje Watch Dogs, które pojawi się jeszcze na PS3 i Xboksie 360 (choć niewykluczone, że trafi także na nowe platformy), w 2013 roku ukaże się także The Last of Us od Sleeping Dogs i Beyond: Two Souls od Quantic Dream.

Komentarze
32
Usunięty
Usunięty
07/09/2012 11:35

The Last of Us od Sleeping Dogs ???The Last of Us robi Naughty Dog. Skąd wogóle się wzięło Sleeping Dogs?

Usunięty
Usunięty
06/09/2012 00:04

Jasne. Zawsze łatwiej trzepać kasę na starych, sprawdzonych tytułach. Tylko ile czasu minie, nim graczom się to znudzi? Jak dla mnie to raczej nowe, lub względnie nowe (w sensie krótkie serie , jak Wiedźmin, Batman, o ile zrobią ich kontynuacje, AC) tytuły są fajne. Komu się chce kupować 20-tą wersję tej samej gry? Tym bardziej jesli chodzi o gry, w których praktycznie nie ma fabuły i każda kolejna to to samo.

Usunięty
Usunięty
05/09/2012 22:56
Dnia 05.09.2012 o 13:00, Geeko napisał:

Świetnym przykłądem na podparcie tej tezy jest God of War, którego pierwsza część powstała pod koniec panowania PS2. Tak, ta marka w ogóle się nie przebiła :P.

A druga część wyszła na sam koniec życia ps2, miażdząc wszystkie inne gry z tej platformy (i sporo z tzw nextgenów :)).




Trwa Wczytywanie