Oddworld Inhabitants zapowiedziało, że odświeżona wersja klasycznej gry Abe’s Oddysee z 1997 roku z PSone będzie przypominać oryginał, ale (oczywiście) zostanie znacznie ulepszona nie tylko pod względem wizualnym.
Oddworld Inhabitants zapowiedziało, że odświeżona wersja klasycznej gry Abe’s Oddysee z 1997 roku z PSone będzie przypominać oryginał, ale (oczywiście) zostanie znacznie ulepszona nie tylko pod względem wizualnym.
Chociaż Oddworld: Abe’s Oddysee New N’ Tasty! zostało stworzone w 3D, rozgrywka nie zmieni się – gra pozostanie platformówką, w której będziemy poruszali się w dwóch wymiarach. Ma być ona w 80-90 procentach taka sama jak oryginał. Tym razem jednak będziemy płynnie przechodzić przez poszczególne etapy, widząc co znajduje się przed nami. W oryginalnej wersji musieliśmy podejmować pewne decyzje jeszcze przed załadowaniem się następnego ekranu.
- W pierwszej wersji gry, na piątym ekranie, znajdował się śpiący Slig – powiedział Stewart Gilray z Just Add Water, wyjaśniając, które elementy gry się zmieniły. – Gdy tam wchodziłeś, budził się. By go zresetować, trzeba było wrócić na poprzedni ekran, i znów iść naprzód, tym razem się przekradając. Teraz ekrany nie zmieniają się skokowo, zatem nałożyliśmy na niego pewne ograniczenia czasowe. Powiedzmy, że Slig pochodzi sobie przez 10 sekund, a jeśli w tym czasie się nie poruszysz, niczego nie będzie słyszał i ponownie zapadnie w sen.
Gracze, prócz ulepszonej kamery, doczekają się poprawionego balansu, systemu szybkiego zapisu i zmodyfikowanych zagadek tak, by były one „bardziej przyjazne”. Gilray wyjaśnił, że twórcy nie chcieli użyć terminu „HD” w tytule, ponieważ w nowej wersji Abe’s Oddysee nie chodzi tylko o zastąpienie starych tekstur nowymi, ale o zbudowanie gry praktycznie od zera.
Premiera New N’ Tasty! planowana jest na jesień 2013 roku, gra ma ukazać się na PS3, PS Vita, PC i Xboksie 360. Poniżej znajdziecie screeny z wersji alfa oraz fragment rozgrywki zaprezentowany podczas Eurogamer Expo: