Twórcy Far Cry 3 i Tomb Raidera porównują swoje wyspy

Patryk Purczyński
2012/10/03 08:03
1
0

Jakie różnice występują między wyspami, na których rozgrywa się akcja Far Cry 3 i Tomb Raidera? Przedstawiciele Ubisoft Montreal i Crystal Dynamics dzielą się swoimi spostrzeżeniami.

Twórcy Far Cry 3 i Tomb Raidera porównują swoje wyspy

Far Cry 3 i Tomb Raider to gry pod wieloma względami różne, ale łączy je jedno: umiejscowienie. Zarówno Ubisoft, jak i Crystal Dynamics postanowiły osadzić akcję na wyspie. I tu jednak da się wyłapać wyraźne różnice. - U nich estetyka jest bardziej tropikalna, my postawiliśmy na tereny zalesione - mówi Brian Horton, dyrektor artystyczny Tomb Raidera, na łamach Eurogamera.

Okazuje się za to, że oba zespoły czerpały inspiracje z tych samych dzieł. - Takie produkcje, jak Czas Apokalipsy czy Lost z pewnością miały wpływ na naszą grę - zdradza główny projektant Far Cry 3, Jamie Keen. - Lost z całą pewnością posłużyło nam jako inspiracja. Czas Apokalipsy wpłynął z kolei na stronę wizualną - stwierdza Horton.

Oba zespoły chcą również, by stworzone przezeń wyspy były czymś więcej niż tylko miejscem akcji. - W różnych miejscach można poznać różne historie. Na wyspie znajdują się pojazdy i wraki z różnych epok. Chcemy opowiedzieć historię także wizualnie. Sam nazywam wyspę drugą najważniejszą postacią w grze - zdradza dyrektor artystyczny Tomb Raidera.

GramTV przedstawia:

- O tak, wyspa odgrywa znaczącą rolę - potwierdza Keen, odnosząc się do trzeciego Far Cry'a. - Chcemy, by było to miejsce równie ponętne co odpychające. Poczujesz, jak to miejsce i ludzie będą cię uwodzić. Za jednym rogiem czeka na ciebie piękny widok, a za innym pirat tłukący bezlitośnie jakiegoś nieszczęśnika - dodaje.

A Wam która wizja wyspy bardziej odpowiada? Dajcie znać w komentarzach.

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
03/10/2012 13:59

Już myślałem że w artykule zobaczę, że jedni podprowadzili mapę drugim i afera jest...