Cyberpunk od CD Projekt RED to od teraz... Cyberpunk 2077

Mateusz Kołodziejski
2012/10/18 20:54

cdp.pl zapowiedziało, że na swojej jesiennej konferencji ogłosi tytuł najnowszej produkcji CD Projekt RED. Tak naprawdę jednak ujawniło tylko jego drugą część, bo jak się okazało pierwsza była znana od już od czasu majowej zapowiedzi. Szybko więc przyzwyczaimy się do Cyberpunk 2077.

Cyberpunk od CD Projekt RED to od teraz... Cyberpunk 2077

Zakończona właśnie konferencja cdp.pl nie przyniosła rewolucji. Informacje na temat GOG.com i Wiedźmina 2 w wydaniu na Maca przez uczestników spotkania zostały przyjęte ciepło, ale bez większego zachwytu. Podobnie było z nową ofertą cyfrowego sklepu, chociaż zakup 32 kultowych gier sygnowanych logiem Interplay w cenie 34,99$ z pewnością jest kuszącą propozycją.

Prawdziwe poruszenie wywołało natomiast pojawienie się na scenie Mike'a Pondsmitha, twórcę systemu fabularnego Cyberpunk, współpracującego obecnie nad najnowszą produkcją RED-ów oraz napis Cyberpunk 2077, który w tej samej chwili pojawił się na ekranie. Dwa zdania później stało się już jasne, że taki jest właśnie oficjalny tytuł tworzonej gry.

GramTV przedstawia:

Poza tym o nowym dziele twórców Wiedźmina wciąż wiemy niewiele. Tym bardziej ucieszyła wypowiedź Marcina Iwińskiego, który zdradził, że w Cyberpunk 2077 będziemy mieć do czynienia z sandboksowym środowiskiem, a cała akcja toczyć się będzie w pogrążonym w mroku mieście przyszłości. Potwierdziło się również to, że gra powstaje w oparciu o papierowy system Cyberpunk, zmodyfikowany tak, aby odzwierciedlał jak najlepiej realia Roku Pańskiego 2077. Cóż, dobre i to.

W oczekiwaniu na kolejne wieści ze świata przyszłości odsyłamy do lektury artykułu przygotowanego przez Myszastego, w którym próbuje on rozgryźć, co tak naprawdę szykują dla nas ludzie z CD Projekt RED. Tekst wciąż nie stracił na aktualności. Poza tym koniecznie zobaczcie materiał wideo z pierwszej prezentacji gry.

Komentarze
59
Vojtas
Gramowicz
22/10/2012 14:23
Dnia 22.10.2012 o 08:44, Lordpilot napisał:

^^ LAN (na konsolach) sprzedał się lepiej niż zakładał wydawca: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=60356

Nawet przy tak pesymistycznych założeniach wydawcy, LAN jest przykładem jak NIE prowadzić produkcji gry elektronicznej. No ale to już mi opowiadałeś - historia prawie jak w samej grze, tyle że trupów nie ma (?). ;)

Dnia 22.10.2012 o 08:44, Lordpilot napisał:

Sprzedaż wersji PC niestety była mierna (stąd szybka obniżka ceny) - zresztą wystarczy zajrzeć na RSC żeby zobaczyć jakie są dysproporcje w statystykach pomiędzy poszczególnymi wersjami. IMO Rockstar (po części) sam jest sobie winien, bo port na PC wyszedł w okolicach premiery kolejnej części CoD-a, Battlefielda 3 i Skyrim

Poza tym marketing na PC był praktycznie zerowy. Podejrzewam, że część graczy nawet nie wiedziała, że LAN wychodzi.

Dnia 22.10.2012 o 08:44, Lordpilot napisał:

A Wiedźmin 2 sprzedał się dobrze, zarobił na siebie. Nie wiem po co Janek ciągnie ten temat :) Gra nie miała budżetu w wysokości pierdyliarda dolarów, koszty produkcji się zwróciły

Przed chwilą sprawdziłem. wedle sprawozdania finansowego całkowite koszty produkcji W2 wyniosły:PC: 7,43 mln $XB + PC ER: 2,44 mln $---------------------------------------------Łącznie: 9,88 mln $ = 33,1 mln złKoszty konwersji na Maca nie zostały jeszcze ujęte, ale są one stosunkowo małe. Tak więc w zaokrągleniu można przyjąć, że wydano 10 mln sałaty. To niewielki budżet biorąc pod uwagę jakość gry. Przy tym przychody mają większe niż inne firmy na ich miejscu również dlatego że:- z wydawcami światowymi mają podpisane umowy dystrybucyjne, a nie wydawnicze (tak jest przynajmniej z WB w USA), a więc dostają większy % od każdego opchniętego pudełka,- mają status wydawcy na wszystkich platformach dystrybucji elektronicznej, czyli dostają 70% od każdej sprzedanej kopii- mają GOG, a więc żadnych haraczów - 100% kasy idzie do nich.To oczywiście nie oznacza, że mogą nurkować w szmalu. Po prostu zadbali o lepszą pozycję w łańcuchu pokarmowym, dzięki czemu przychody mają większe.Przed nami jeszcze święto dziękczynienia i okres świąteczny, a więc jeszcze swoje skoszą w tym roku. W2 poza Polską nadal utrzymuje stosunkowo wysoką cenę na PC (~30 $), a minęło prawie 1,5 roku od premiery; to oznacza, że wciąż dobrze schodzi. Teraz jeszcze trochę kasy im wpłynie ze sprzedaży konwersji na Ogryzka. Popyt jest, bo W1 sprzedał się na Macu lepiej niż oczekiwano (zeszło więcej niż 50 tys. kopii w ciągu pierwszych miesięcy - tyle szacowano na cały kilkuletni okres sprzedaży).

Lordpilot
Gramowicz
22/10/2012 08:44

>

Dnia 19.10.2012 o 16:31, Vojtas napisał:

Różnica jednak polega na tym, że ich stać na duży światowy marketing, a CDP - nie. A LAN wynikami sprzedaży nie powalał

^^ LAN (na konsolach) sprzedał się lepiej niż zakładał wydawca: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=60356(spodziewano się więcej, bo koszty całkowite dewelopingu

Dnia 19.10.2012 o 16:31, Vojtas napisał:

były spore).

Oficjalnie nie podano kwoty, choć wedle plotek suma nie była mała :) Weź pod uwagę, że sporą część kosztów wzięło na siebie Sony, które miało początkowo być wydawcą (a sama gra exclusivem na PS3). Stąd gra bardzo szybko pojawiła się na komputerach, a i cena bardzo szybko

Dnia 19.10.2012 o 16:31, Vojtas napisał:

spadła.

^^ Mądry ruch, bo koszta konwersji pewnie nie były duże, a zawsze można to doliczyć do puli - o ile się wyjdzie na plus. Sprzedaż wersji PC niestety była mierna (stąd szybka obniżka ceny) - zresztą wystarczy zajrzeć na RSC żeby zobaczyć jakie są dysproporcje w statystykach pomiędzy poszczególnymi wersjami. IMO Rockstar (po części) sam jest sobie winien, bo port na PC wyszedł w okolicach premiery kolejnej części CoD-a, Battlefielda 3 i Skyrim, a wszystkie te gry to duże, popularne i rozpoznawalne marki.A Wiedźmin 2 sprzedał się dobrze, zarobił na siebie. Nie wiem po co Janek ciągnie ten temat :) Gra nie miała budżetu w wysokości pierdyliarda dolarów, koszty produkcji się zwróciły, więc nie ma sensu się doszukiwać porażki tam gdzie jej nie ma.

Usunięty
Usunięty
21/10/2012 23:44
Dnia 21.10.2012 o 23:28, pawbuk napisał:

O ile nie do końca się zgadzam z Vojtasem, że powinieneś całkoicie wyeliminowaćozdobniki ze swoich postów - widać przynajmniej, że się starasz i bardzo fajnie się twojewypowiedzi czyta - to jednak wystarczy chyba samo pogrubianie wyrazów, a jak chcesz podkreślićjakąś dłuższą wypowiedź używaj kursywy :) Boldowanie jest dobre tylko w odniesieniu doposzczególnych słów, kursywa lepiej się sprawdza przy cytatach i dłuższych wypowiedziach :)

Dziękuję za miłe słowa. Ok, bedę pamiętał o tym, o czym piszesz. Będę sie starał, by moje posty były czytelne i przejrzyste, a także by dobrze się je czytało. :)Pozdrawiam.P.S. A tak przy okazji, czy podawłeś mi już swój ID Steam, bo już nie pamiętam, hehehehe? :) Jeśli to nie problem możesz mnie dodać do znajomych lub podać ID? Mój: ijanek/Janek_Izdebski. Dziękuję.




Trwa Wczytywanie