Podczas Bradford Animation Festival zaprezentowano pierwszy zrzut ekranu pochodzący z Dragon Age 3: Inquisition, by pokazać, w jaki sposób zmieniła się oprawa graficzna gry.
Podczas Bradford Animation Festival zaprezentowano pierwszy zrzut ekranu pochodzący z Dragon Age 3: Inquisition, by pokazać, w jaki sposób zmieniła się oprawa graficzna gry.
Dyrektor artystyczny i animacji z BioWare, Neil Thompson, pokazał ewolucję grafiki w grach na przykładach screenshotów ze Space Invaders, Mass Effect 3 i na końcu – Dragon Age 3. Wyjaśnił, że ten obraz po raz pierwszy można oglądać poza studiem BioWare. Gdy padło pytanie, w jaki sposób zmiana silnika na Frostbite 2 wpłynie na grę, Thompson wyjaśnił, że stary silnik zmuszał twórców do skupiania się na ograniczeniach technicznych zamiast na jak najlepszej oprawie graficznej.
- Mass Effect został stworzony na Unreal – powiedział Thompson. – Dragon Age zrobiono na silniku Eclipse. Myślę, że każdy, kto grał w Dragon Age 2, zgodzi się, że silnik ten zaczynał już zgrzytać, kiedy gra została wydana.
- Oczywiście, Frostbite jest silnikiem Battlefielda, stworzonym przez DICE. Jest przepiękny. Okazało się, że ta zmiana wyjdzie na dobre DA3, ponieważ artyści, którzy zmagali się z silnikiem Eclipse właśnie zaczęli projektowanie pod Frostbite. Prace, które teraz wykonują, są oszałamiające. Uważam, że screenshot, który zaprezentowaliśmy wcześniej, jest niesamowity. To niezwykłe w przypadku pre-produkcji. Zazwyczaj nie osiąga się takiej jakości aż do tygodnia poprzedzającego uzyskanie przez grę „złotego” statusu.
Thompson wyjaśnił, że dzięki zmianie silnika twórcy będą mogli poświęcić uwagę wizualnemu aspektowi gry, nie musząc się aż tak martwić o ograniczenia techniczne i kombinowanie, w jaki sposób zmusić ją do działania.
Premiera Dragon Age 3: Inquisition jest wstępnie planowana na jesień 2013 roku. Na razie jeszcze nie wiadomo, na jakie platformy zostanie wydane.