Ogłoszono nominacje do Game Developers Choice Awards

Patryk Purczyński
2013/01/25 09:14

Już po raz 13. przedstawiciele branży między sobą rozdadzą nagrody dla najlepszych tytułów ubiegłego roku. Rozstrzygnięcia Game Developers Choice Awards poznamy pod koniec marca.

Ogłoszono nominacje do Game Developers Choice Awards

Producenci nominowali wydane w ubiegłym roku produkcje do tytułu gry roku i w dziewięciu innych kategoriach. O zaskoczeniach trudno mówić - większość tytułów przewijała się już bowiem w innych przeglądach. Podczas 13. gali Game Developers Choice Awards, która zostanie zorganizowana 27 marca, w trakcie Game Developers Conference, wręczone zostaną też wyróżnienia specjalne.

Są to: nagroda za całokształt osiągnięć, nagroda dla pioniera oraz dla ambasadora branży. Kapituła ogłosi swoje wybory już w lutym. Na zwycięzców niżej przedstawionych kategorii będziemy musieli poczekać do 27 marca. Oto wszyscy nominowani:

Gra roku

  • Dishonored (Arkane Studios/Bethesda Softworks)
  • The Walking Dead (Telltale Games)
  • Mass Effect 3 (BioWare/Electronic Arts)
  • XCOM: Enemy Unknown (Firaxis Games/2K Games)
  • Journey (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)

Nagroda za innowację

  • Mark of the Ninja (Klei Entertainment/Microsoft Studios)
  • Journey (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
  • FTL: Faster Than Light (Subset Games)
  • The Unfinished Swan (Giant Sparrow/Sony Computer Entertainment)
  • ZombiU (Ubisoft Montpellier/Ubisoft)

Najlepsze udźwiękowienie

  • Journey (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
  • Hotline Miami (Dennaton Games/Devolver Digital)
  • Sound Shapes (Queasy Games/Sony Computer Entertainment)
  • Assassin's Creed III (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
  • Halo 4 (343 Industries/Microsoft Studios)

Najlepszy debiut studia

  • Humble Hearts (za Dust: An Elysian Tail)
  • Polytron Corporation (za Fez)
  • Giant Sparrow (za The Unfinished Swan)
  • Subset Games (za FTL: Faster Than Light)
  • Fireproof Games (za The Room)

GramTV przedstawia:

Najlepsza gra dystrybuowana drogą cyfrową

  • The Walking Dead (Telltale Games)
  • Spelunky (Derek Yu/Andy Hull)
  • Trials: Evolution (RedLynx/Microsoft Studios)
  • Mark Of The Ninja (Klei Entertainment/Microsoft Studios)
  • Journey (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)

Najlepszy projekt gry

  • Dishonored (Arkane Studios/Bethesda Softworks)
  • Mark Of The Ninja (Klei Entertainment/Microsoft Studios)
  • Spelunky (Derek Yu/Andy Hull)
  • Journey (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
  • XCOM: Enemy Unknown (Firaxis Games/2K Games)

Najlepsza gra na konsole i urządzenia przenośne

  • Gravity Rush (SCE Japan Studio/Sony Computer Entertainment)
  • Hero Academy (Robot Entertainment)
  • Sound Shapes (Queasy Games/Sony Computer Entertainment)
  • The Room (Fireproof Games)
  • Kid Icarus: Uprising (Sora/Nintendo)

Najlepsza narracja

  • Spec Ops: The Line (Yager Entertainment/2K Games)
  • Mass Effect 3 (BioWare/Electronic Arts)
  • Dishonored (Arkane Studios/Bethesda Softworks)
  • The Walking Dead (Telltale Games)
  • Virtue's Last Reward (Chunsoft/Aksys Games)

Najlepsza technologia

  • Far Cry 3 (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
  • PlanetSide 2 (Sony Online Entertainment)
  • Halo 4 (343 Industries/Microsoft Studios)
  • Call of Duty: Black Ops II (Treyarch/Activision)
  • Assassin's Creed III (Ubisoft Montreal/Ubisoft)

Najlepsze wizualne dokonania artystyczne

  • Borderlands 2 (Gearbox Software/2K Games)
  • Journey (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
  • Far Cry 3 (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
  • Dishonored (Arkane Studios/Bethesda Softworks)
  • Halo 4 (343 Industries/Microsoft Studios)
Komentarze
13
Tenebrael
Gramowicz
25/01/2013 18:35
Dnia 25.01.2013 o 18:30, Henrar napisał:

A od kiedy technologia=jakość wyświetlanej grafiki czy AI? Kod obecnych gier to pełno rzeczy, których gracz nie zauważa.

Toż mówię, że twócy musieli bardzo te wielkie możliwości enginu ukrywać i jak ognia unikać korzystania z nich, bo coś ich nie widać w BO2 ;]

Usunięty
Usunięty
25/01/2013 18:30

A od kiedy technologia=jakość wyświetlanej grafiki czy AI? Kod obecnych gier to pełno rzeczy, których gracz nie zauważa.

Tenebrael
Gramowicz
25/01/2013 18:23
Dnia 25.01.2013 o 11:47, Henrar napisał:

Widzę, że masz dostęp do kodu źródłowego Call of Duty, by wiedzieć, co tam w środku jest.

Cóż, jeśli jest tam w środku coś tak wypasionego, by pretendować do miana technologii roku, to twórcy musieli to przy Black Ops 2 baaaardzo głęboko ukryć, bo choćby pod lupa patrzeć, to tej zajefajności nie widać :P




Trwa Wczytywanie