W najnowszym wydaniu magazynu Game Informer pojawiło się sporo nowych informacji o grze Thief, która od razu przywodzi na myśl Dishonored - zwłaszcza, że jedna z misji rozgrywa się w domu publicznym, gdzie zorganizowano urodzinowe przyjęcie. Na czym polega różnica między tymi dwoma produkcjami? Jak wyjaśnia reżyser Thiefa, Nicolas Cantin, Dishonored jest bardziej nastawione na akcję i chociaż oferuje możliwość skradania się, to granie w ten sposób nie jest zbyt opłacalne. Cóż, nie wszyscy gracze mogliby zgodzić się z tym stwierdzeniem.
- W grze Thief generalnie będziemy oglądać świat z perspektywy pierwszej osoby. Garrett będzie miał wyjątkową zdolność zwaną Skupieniem, czyli „tryb detektywa”, pozwalający na podświetlanie ścian, na które można się wspiąć, świateł, które można zgasić albo odcisków palców do zbadania. Koncentrację będzie można wykorzystać również podczas dokonywania kradzieży kieszonkowej, by zwolnić czas. Gromadzenie skupienia pozwoli na zbieranie „punktów ataku” przydatnych w trakcie ucieczki. Użycie jednego punktu na uderzenie przeciwnika pozwoli zepchnąć go z drogi, a większej liczby punktów – obezwładnić go.
- Wśród narzędzi Garretta znajdą się: pałka, łuk, lina z kotwiczką, wytrychy oraz specjalne strzały, które mogą np. zgasić ogień lub zrobić zasłonę dymną.
- Garrett będzie mógł zbierać informacje o otoczeniu, podsłuchując rozmawiających ze sobą NPC-ów. Przykładowo, dwie osoby usługujące przy stole będą rozmawiać o nieszczęśliwym wypadku, a Garret dowie się o opium w systemie wentylacyjnym i postanowi je wykorzystać, by uspokoić spanikowany tłum. Potem będzie musiał szybko uciec z miejsca zdarzenia, by nie nawdychać się oparów.
- Przeciwnicy w grze mają być inteligentni – będą znali teren i będą wiedzieli, gdzie znajdują się najlepsze kryjówki. Różni NPC będą szukali Garretta na różne sposoby.
- Jak podaje Game Informer, w grze pojawi się centrum przypominające niewielki, otwarty świat, z którego będziemy mogli wyruszać na misje poboczne w przerwach od popychania fabuły do przodu.
Thief ma zadebiutować w przyszłym roku na PC, PS4 i „innych konsolach nowej generacji”. Pierwsze screeny z gry znajdziecie w naszym poprzednim wpisie.