Thief - garść nowych szczegółów

Małgorzata Trzyna
2013/03/06 08:26

Jakie gadżety będzie miał Garrett do dyspozycji? Czym będzie jego „szósty zmysł”, pozwalający mu dostrzegać więcej niż inni? Czy NPC będą równie inteligentni jak w poprzednich częściach?

Thief - garść nowych szczegółów

W najnowszym wydaniu magazynu Game Informer pojawiło się sporo nowych informacji o grze Thief, która od razu przywodzi na myśl Dishonored - zwłaszcza, że jedna z misji rozgrywa się w domu publicznym, gdzie zorganizowano urodzinowe przyjęcie. Na czym polega różnica między tymi dwoma produkcjami? Jak wyjaśnia reżyser Thiefa, Nicolas Cantin, Dishonored jest bardziej nastawione na akcję i chociaż oferuje możliwość skradania się, to granie w ten sposób nie jest zbyt opłacalne. Cóż, nie wszyscy gracze mogliby zgodzić się z tym stwierdzeniem.

  • W grze Thief generalnie będziemy oglądać świat z perspektywy pierwszej osoby. Garrett będzie miał wyjątkową zdolność zwaną Skupieniem, czyli „tryb detektywa”, pozwalający na podświetlanie ścian, na które można się wspiąć, świateł, które można zgasić albo odcisków palców do zbadania. Koncentrację będzie można wykorzystać również podczas dokonywania kradzieży kieszonkowej, by zwolnić czas. Gromadzenie skupienia pozwoli na zbieranie „punktów ataku” przydatnych w trakcie ucieczki. Użycie jednego punktu na uderzenie przeciwnika pozwoli zepchnąć go z drogi, a większej liczby punktów – obezwładnić go.
  • Wśród narzędzi Garretta znajdą się: pałka, łuk, lina z kotwiczką, wytrychy oraz specjalne strzały, które mogą np. zgasić ogień lub zrobić zasłonę dymną.
  • Garrett będzie mógł zbierać informacje o otoczeniu, podsłuchując rozmawiających ze sobą NPC-ów. Przykładowo, dwie osoby usługujące przy stole będą rozmawiać o nieszczęśliwym wypadku, a Garret dowie się o opium w systemie wentylacyjnym i postanowi je wykorzystać, by uspokoić spanikowany tłum. Potem będzie musiał szybko uciec z miejsca zdarzenia, by nie nawdychać się oparów.
  • Przeciwnicy w grze mają być inteligentni – będą znali teren i będą wiedzieli, gdzie znajdują się najlepsze kryjówki. Różni NPC będą szukali Garretta na różne sposoby.
  • Jak podaje Game Informer, w grze pojawi się centrum przypominające niewielki, otwarty świat, z którego będziemy mogli wyruszać na misje poboczne w przerwach od popychania fabuły do przodu.

GramTV przedstawia:

Thief ma zadebiutować w przyszłym roku na PC, PS4 i „innych konsolach nowej generacji”. Pierwsze screeny z gry znajdziecie w naszym poprzednim wpisie.

Komentarze
17
Vojtas
Gramowicz
06/03/2013 23:16

Dlatego że Thief jest serią kultową, która stała się kierunkowskazem dla wielu innych gier. Stawianie Dishonored w tym samym zdaniu jest bardzo ryzykownym posunięciem, zwłaszcza że młodzież Thiefów po prostu nie kojarzy. :P Tak samo jak nie pamiętają oryginalnego UFO: Enemy Unknown.

therionee
Gramowicz
Autor
06/03/2013 17:31

> W najnowszym wydaniu magazynu Game Informer pojawiło się sporo nowych informacji o> grze Thief, która od razu przywodzi na myśl Dishonored >> ^^ A nie odwrotnie ? Ja pierdziele, co za czasy, żeby nie wiedzieć kto od kogo zrzynał> albo się inspirował (jak zwał tak zwał).>> A co najciekawsze - nie jestem, żadnym "die hard" fanem tej marki, wręcz przeciwnie -> grałem jedynie w demo - nudne było ;-). Acha, no i "trójkę" mi dołaczyli do bundla jak> kupowałem kartę graficzną dawno temu - pograłem może z 15 minut i dałem w prezencie kuzynowi> (do dziś mi za to dziękuję i twierdzi, że to najlepszy prezent jaki ode mnie dostał,> tak go wessało).>> Niemniej jednak markę kojarzę, była swego czasu rozpoznawalna i bardzo charakterystyczna.> Rozumiem, że na długo wyladowała w zamrażarce, więc sporo graczy może zwyczajnie nic> o tym tytule nie wiedzieć, ale bez przesady - młodzieży możemy wybaczyć niewiedzę, ale> newsmanom na branżowym bądź co bądź serwisie już nie bardzo ;-) Sorry Gośka ;-)Nie napisałam, że twórcy inspirowali się Dishonored, tylko że te gry są podobne... dlatego "przywodzi na myśl", "budzi skojarzenia" z Dishonored, a nie "inspirowane Dishonored". W komentarzach do galerii z Thiefa było sporo porównań do tej gry, więc nie rozumiem, czemu by tego nie ująć w ten sposób? :)

Usunięty
Usunięty
06/03/2013 16:12

> Jak rozumiem, gracze dzisiaj mają> jedną półkulę i po dwie lewe, więc nie poradzą sobie z tak banalną rzeczą, jak kradzież> sakiewki/klucza przyczepionego do pasa? Albo obczajenia, którą lampę zgasić? Litości.> >:[Jedną półkulę obrzękniętą, drugą hipoplastyczną, a corpus callosum z definicji zanikowe. I niestety z tego wynika to, że wszystkie wymienione przez ciebie czynności są zdecydowanie zbyt obciążające, chyba że da się przypisać ich automatyczne wykonanie do przycisku na padzie (odnoszę to również do padów PC). Czekam na ogłoszenie QTE i achievementów o zabiciu 50%, 75% i 100% przeciwników w grze! \o/




Trwa Wczytywanie