CD Projekt - w przyszłości PC może nie być wiodącą platformą

Paweł Pochowski
2013/03/08 13:55

Zatrudniony w CD Projekt RED Adam Badowski podczas wywiadu dla GamesIndustry przyznał, że być może w przyszłości to nie komputery będą wiodącą platformą przy kolejnych projektach studia

CD Projekt - w przyszłości PC może nie być wiodącą platformą

Wypowiedź ta jest o tyle ciekawa, że CD Projekt RED ogólnie znany jest z bycia blisko pecetowych graczy - wychodzenia na przeciw ich oczekiwaniom i zaspokajaniu rozpoznanych potrzeb. Jak sugeruje jednak Adam Badowski - nie jest to status, którzy deweloperzy będą chcieli utrzymać za wszelką cenę. Jeżeli sytuacja na rynku się zmieni, to zmieni się także podejście RED'ów.

- Komputery były najważniejszą platformą przy tworzeniu Wiedźmina 2 ponieważ miały najwięcej mocy obliczeniowej, ale to może zmienić się w przyszłości - spekuluje Badowski w rozmowie z GamesIndustry. Wiemy sporo o konsolach nowej generacji i nie za bardzo możemy jeszcze o tym mówić, ale naszą strategią zawsze będzie maksymalizacja jakości (...). Z reguły najsłabsza platforma wyznacza jakość projektu dla wszystkich platform docelowych, ale dopracowana grafika jest naszym znakiem rozpoznawczym, musimy więc traktować każdą z platform tak indywidualnie, jak tylko jest to możliwe..

GramTV przedstawia:

W dalszej części rozmowy Badowski przyznaje, że póki co to PC jest najmocniejszym sprzętem do grania i pozwala na najwięcej, ale tuż za rogiem znajdują się konsole nowej generacji, a dzięki ich podobnej strukturze działać będą na nich produkcje o ujednoliconych wymaganiach.

Trudno się dziwić. Dążenia do doskonałości CDP RED odmówić nie można, a jeśli będzie to wymagało przestawienia się na pierwszeństwo dla konsol nowej generacji (dysponujących większą mocą i dzięki podobnej strukturze łatwiejszych w programowaniu), to dla dobra produkowanych gier taka decyzja z pewnością zostanie podjęta.

Komentarze
33
Usunięty
Usunięty
10/03/2013 22:22

> Oczywiście wszystko powyższe przy założeniu, że interfejs w wersji na PC zrobiony zostanie> pod PC, a nie, jak w W2, pod konsole, udając pecetowe UI.Popieram.

Usunięty
Usunięty
09/03/2013 16:36

Skrajny debilizm niektórych tutaj mnie zadziwia. Najlepszy jest argument z hipokryzją. Przecież powiedzieli wyraźnie, priorytetem będzie platforma oferująca największe możliwości. Nie, to nie oznacza, że zaraz kopną PCta w dupę i kompletnie go oleją. To po prostu oznacza, że nie będą robić specjalnie słabszej wersji na konsole, żeby PCtowcy nie byli smutni jeżeli się okaże, że na konsoli można wycisnąć coś czego PC nie da rady. Proste. Tyle wszyscy płakali, że gry są hamowane przez stare konsole więc teraz wy nie ziejcie hipokryzją.

Usunięty
Usunięty
09/03/2013 16:12

Czyli po prostu wymówka do tworzenia gier na konsole.




Trwa Wczytywanie