Gram: Sniper nie boi się marcowej konkurencji?
Marek Tymiński: Nasz snajper ma skuteczniejszy arsenał od Lary i działając z dystansu potrafi precyzyjnie zadawać obrażenia. Stąd, mimo, że nie ma tak rozbudowanych mięśni jak Marcus, to na pewno da sobie radę nawet w najbardziej wymagających sytuacjach :)
Na której grze CI Games skupi się po premierze Snipera 2? Która będzie najbardziej promowana, która trafi do klientów najszybciej?
Od ponad dwóch lat tworzymy Enemy Front, od półtora roku Lords of the Fallen i to będą produkty wsparte bardzo dużymi kampaniami. Są to dla nas tytuły równie ważne, co seria Sniper.
Jednak kolejną naszą grą, która trafi do sprzedaży po Sniper: Ghost Warrior 2 będzie Alien Fear. Jest to sci-fi shooter tworzony od kilku lat przez nasz zespół w Bydgoszczy. Będzie to trudna gra, którą kierujemy głównie do hardcorowych graczy.
Czym będzie się zajmować ekipa od Snipera po premierze dwójki? Pracami nad DLC? Sniperem 3?
To jeszcze tajemnica ale mogę powiedzieć, że duża część zespołu dołączy do prac nad Enemy Front pod kierownictwem nowego Dyrektora Kreatywnego. Wiążemy z tym tytułem bardzo duże nadzieje, chcemy by pracowali przy nim nasi najlepsi ludzie.
Jak postępują prace nad Lords of the Fallen, jak układa się współpraca z Deck 13?
Prace idą pełną parą do przodu. Choć premiera odbędzie się dopiero w przyszłym roku już dziś gra wygląda bardzo dobrze. Zarówno pod kątem rozgrywki jak i wizualnie. Esencją tej produkcji będzie system walki, a tytuł trafi na konsole nowej generacji oraz PC. Szczegóły objęte są jeszcze tajemnicą, ale już wkrótce będziemy mogli się nimi podzielić.
W 2011 roku CI Games (wtedy jeszcze jako City Interactive) zapowiedziało spin off serii Sniper na platformy mobilne – co stało się z tym projektem?
Wróci do gry;) Ale nie wiemy jeszcze kiedy. Obserwujemy rynek mobile, ale naszym okiem w głowie są duże gry konsolowe i na nich się skupiamy.
Jaki projekt CI Games przygotowuje na PlayStation 4?
Nic oficjalnie powiedzieć jeszcze nie mogę.
W jaką średnią ocen celują nowe gry CI Games?
Chcemy aby nasze gry podobały się graczom, którzy je kupują. To po pierwsze i najważniejsze. Chcemy oczywiście również, by nasze gry podobały się mediom. Jakie jednak oceny wystawią – zobaczymy. Wiem, że Sniper: Ghost Warrior 2 na pewno zdobędzie miliony fanów na całym świecie. Cieszę się, że udało nam się wyprodukować kolejną polską grę, która odniesie duży sukces na arenie międzynarodowej. Jestem dumny, że współtworzymy branżę, która staje się jedną z wizytówek Polski jako nowoczesnego kraju.
Czy CI Games planuje stworzenie własnego silnika?
Na dzień dzisiejszy nie widzę powodu, dla którego mielibyśmy rozpocząć pracę nad własnym silnikiem. Na rynku jest kilka świetnych rozwiązań, a nadchodząca generacja konsol i PC daje ogromne możliwości, by je odpowiednio wykorzystać.
Kilka lat temu City Interactive było znane również jako wydawca gier innych firm - CI Games planuje rezygnacje z takiej działalności?
Byliśmy, jesteśmy i będziemy wydawcą. Jesteśmy pionierami tej branży. Pierwsi weszliśmy na giełdę, to nasz sukces w dużej mierze przyczynił się do popularyzacji branży na rynku kapitałowym i umożliwił kolejnych firmom zaistnienie na nim. Pierwsi w naszym kraju zbudowaliśmy globalną sieć dystrybucji oraz podpisaliśmy umowy publishingowe z Sony i Microsoft. Myślę, że w przyszłości, tak jak to miało miejsce w przypadku wejścia na giełdę, inne duże polskie studia pójdą w ślad za nami.
Pytania prezesowi CI Games zadawaliśmy zanim spółka opublikowała okresowy raport roczny za 2012 rok, stąd też nie poruszają one zagadnień w nim opublikowanych.