Kim jest główny bohater Watch Dogs? - wywiad z dyrektorem kreatywnym

Małgorzata Trzyna
2013/03/08 09:00

Podczas wewnętrznej sesji Q&A, dyrektor kreatywny Watch Dogs, Jonathan Morin, postanowił przybliżyć nam sylwetkę protagonisty gry – Aidena Pearce’a.

Kim jest główny bohater Watch Dogs? - wywiad z dyrektorem kreatywnym

Gdy Ubisoft zaczął kreować postać Aidena Pearce’a, musiał wyobrazić sobie moralnie niejednoznacznego bohatera – takiego który potrafiłby wykorzystać technologię, by osiągnąć swoje cele, nawet gdyby to oznaczało, że krzywdzi innych ludzi. Na szczęście nie są to czasy superbohaterów w pelerynach, a w przemyśle rozrywki coraz bardziej podkreślane jest to, że społeczeństwo nie dzieli się na nieskazitelnie dobrych ludzi i złych do szpiku kości. Jaki zatem będzie główny bohater Watch Dogs?

- W Watch Dogs wcielicie się w Aidena Pearce’a - człowieka ukształtowanego przez przemoc. Ma obsesję na punkcie inwigilowania i w tajemnicy monitoruje swoją rodzinę 24/7, by uchronić ją przed czymś, co zdarzyło się w przeszłości – powiedział Morin. – Niestety, jego rodzina znów znajdzie się w niebezpieczeństwie. Doprowadzony do ostateczności, weźmie sprawiedliwość w swoje ręce i zmierzy się z systemem pełnym korupcji, wykorzystując każdą dostępną broń. Aiden stanie się współczesnym Samozwańczym Bohaterem – nie takim, jak ci z pelerynką z lat 70, ale prawdziwym człowiekiem, który musi brać pod uwagę wszystkie konsekwencje swoich działań.

- Aiden Pearce ma swoje powody, by przesadzać z ochroną swojej rodziny. Jednak kiedy jego obsesja doprowadzi go do tego, że zacznie monitorować całe miasto, może przestać dostrzegać różnicę między swoim osobistym dramatem a tym, co dotyczy ludzi wokół niego. Jest to kanwa naszej fabuły, którą gracze będą eksplorować przez cały czas.

Grając w Watch Dogs, rozpoczniemy od wykonywania misji związanej z osobistymi sprawami Aidena, ale z czasem wszystko zacznie nabierać coraz poważniejszego tonu.

- W intro dema słyszymy: „kiedy raz to zobaczysz, kiedy dostrzeżesz to wszystko... jak mógłbyś odwrócić wzrok?” To pytanie skierowane jest do gracza - w końcu rozmawiamy o grze, zatem to gracz powinien decydować, jakim bohaterem chce być. Bycie samozwańczym stróżem prawa jest z pewnością interesujące.

Każde działanie Aidena będzie wiązało się z konsekwencjami. Szpiegując innych ludzi, dowie się o nich wielu rzeczy, co będzie stanowiło idealną okazję, by rozpoczynać kolejne misje. Styl gry może jednak doprowadzić do tego, że znajdziemy się w poważnych tarapatach.

GramTV przedstawia:

- Gdy znajdziesz się w trudnej sytuacji, będziesz miał możliwość zhakowania wszystkiego wokół siebie, by sobie z nią poradzić. Miasto stanie się dla ciebie placem zabaw. Będziesz mógł się ukryć, uciec albo walczyć, wykorzystując takie narzędzia jak całkowite uniemożliwienie łączności, kontrola nad pociągami, światłami ulicznymi, kamerami monitorującymi, mostami zwodzonymi i innymi elementami, których tu nie wymieniłem.

- Użycie tych narzędzi wywoła reakcję łańcuchową, która również wpłynie na świat gry i na to, w jaki sposób media będą przedstawiać Aidena Pearce’a. Oczekujcie zatem sytuacji, które będą niosły ze sobą długoterminowe konsekwencje. W końcu beztroska zabawa elementami miasta wiąże się z poważnymi skutkami. Żadna strzelanina, ucieczka czy podróż samochodem będą takie same, jeśli weźmiesz pod uwagę, jak duży wpływ masz na otoczenie.

- W Watch Dogs każde działanie w otwartym świecie musi być traktowane poważnie. Każda czynność, jaką podejmie gracz, każdy ruch będzie miał bezpośrednie konsekwencje. Jeśli wywołasz chaos, ludzie znajdą się w niebezpieczeństwie. Media zaczną o tym mówić. Wpłyną na to, jak inni będą odbierać twoje działania i jak zmienią się twoje relacje ze światem.

- W grze zastosowanie znajdzie System Reputacji, określający tendencję gracza do wywoływania zniszczeń. Czy Aiden powoduje zamieszanie, przez które mieszkańcy odnoszą rany albo giną? Czy zachowuje się jak bohater, czy jak kryminalista? Każda akcja będzie mieć swoje pozytywne i negatywne skutki. Gracze będą mogli wybrać sposób postępowania – nie będą za to oceniani. Społeczeństwo w grze obejmuje całe spektrum pomiędzy czernią a bielą, ze wszystkimi tego konsekwencjami dla postaci gracza. Dzięki systemowi Reputacji tłum potrafi dynamicznie reagować na postępowania Aidena tworząc coś w rodzaju opinii publicznej.

Aiden, prócz możliwości włamywania się do wszystkich urządzeń w sieci, będzie miał jeszcze dwie cechy, które ułatwią mu wywinięcie się z kłopotów – inteligencję i możliwość wspinania się na budynki:

- Aiden jest sprytny i ma intuicję. Potrafi szybko myśleć – w grze nazywamy to „skupieniem”. Jest to umiejętność, którą posiadł, by móc szybko przeanalizować swoje otoczenie i zyskiwać przewagę. „Skupienie” można wykorzystać w dowolnym momencie, ale nie bez ograniczeń, zatem trzeba mądrze go używać. Ponadto Aiden będzie mógł wspinać się na budynki i w ten sposób poruszać się po Chicago oraz korzystać z ruchomych obiektów, takich jak samochody, które dopełnią sekwencje pieszych pościgów i walki.

Watch Dogs ma zadebiutować jeszcze w tym roku na PC, PS3, Xboksie 360 i Wii U. Jest to również jedna z najważniejszych gier, które trafią na PS4 i z dużym prawdopodobieństwem na Xboksa 360.

Komentarze
11

I takiego bohatera to mi brakowało i często też takich bohaterów tworzę pisząc swoje opowiadanka. Tak więc kurczę... to jest tytuł, w którym pokładam wielkie nadzieje i bardzo bym chciał, żeby wypalił im w stu procentach. Tak jak taki Far Cry 3. Oj będzie się działo coś tak czuję :D

Usunięty
Usunięty
08/03/2013 16:53

Wszystko ładnie wygląda jak oni to gadają,a ubi jest dobre w bajerowaniu ;).@up - No wiesz, w Asasynie to ma związek z zasadami zakonu.Heh ale w Far Cry 3 już nie bardzo;) Tam spróbuj przypadkiem strzelić cywilowi to nagle padasz martwy ;), Ubi póki co nie ma jaj,by zaszaleć w tych swoich grach.

Usunięty
Usunięty
08/03/2013 12:30
Dnia 08.03.2013 o 11:56, Sanders-sama napisał:

Coś to "skupienie" mi zalatuje instynktem który był w Hitmanie oraz nowej Larze... Czy teraz wszędzie muszą go wciskać?

Przecież nie ma obowiązku korzystania z czegoś takiego :D Zresztą, ten tryb był na poziomie Purysta w Hitmanie? :D W AC też był ten tryb specjalnego widzenia, tak samo w Batmanie tryb detektywa - moim zdaniem fajna sprawa, o ile się to w jakiś sposób ograniczy ;)




Trwa Wczytywanie