|AKTUALIZACJA| Rozwój cyfrowej dystrybucji sukcesywnie zmniejsza zyski z klasycznych kanałów handlu. Efekt? Empik będzie się skupiał na innych produktach niż multimedia, a należący do tej samej grupy kapitałowej LEM został wystawiony na sprzedaż.
|AKTUALIZACJA| Rozwój cyfrowej dystrybucji sukcesywnie zmniejsza zyski z klasycznych kanałów handlu. Efekt? Empik będzie się skupiał na innych produktach niż multimedia, a należący do tej samej grupy kapitałowej LEM został wystawiony na sprzedaż.
- W trakcie 2012 r. zarząd Grupy podjął decyzję o wycofaniu się z działalności w zakresie hurtowej sprzedaży multimediów (gry komputerowe PC, konsole). Przyczyną tej decyzji jest brak perspektyw rozwoju tego typu działalności, pogarszające się wyniki finansowe oraz spadek obrotów rynku gier w tradycyjnym kanale dystrybucyjnym na rzecz internetu. -
Nie wiemy co stanie się z portfolio wydawniczym LEM, w którym znajdują się przede wszystkim gry Activision z szalenie popularną - także na naszym rynku - serią Call of Duty na czele. Takie łakome kąski na pewno długo nie pozostaną bezpańskie. Pytanie tylko kto się nimi zaopiekuje?
Ostatnie cytowane zdanie raportu jest znamienne. Duży gracz reprezentujący starą szkołę sprzedawania gier przegrywa walkę z internetem i cyfrową dystrybucją. Nie pierwszy taki przypadek i zdecydowanie nie ostatni.
|AKTUALIZACJA|
Redakcji serwisu GRYOnLine udało się dotrzeć do Katarzyny Perzak reprezentującej Grupę EM&F, której częścią jest LEM. Rozmówczyni rzuciła nowe światło na sytuację wydawcy gier:
Jeśli chodzi o LEMa, to firma prowadzi dotychczasową działalność w zakresie hurtowej sprzedaży multimediów, jednak jej aktywa zostały przeznaczone do sprzedaży i Zarząd nie planuje rozwijać działalności tej spółki.
Ten ruch jest efektem przenoszenia się handlu multimediami do Internetu, który godzi w rynek fizycznej sprzedaży tychże dóbr. Z tej racji oferta salonów Empik w tej kategorii będzie w najbliższym czasie sukcesywnie redukowana:
Informuję, że kategorie: prasa, muzyka, filmy, multimedia, gry nie znikną z Empiku. Jednak na tle innych kategorii z oferty są one w trendzie spadkowym, głównie w związku z postępującą digitalizacją treści i przenoszeniem sprzedaży do Internetu. Jest to trend obserwowany zarówno w Polsce jak i na świecie. Stopniowe zmniejszanie wymienionych kategorii w ofercie salonów Empik, będzie zastępowane asortymentem, którego sprzedaż rośnie dynamicznie (kategorie nie-wydawnicze: artykuły podarunkowe, papiernicze, kuchenne, wyposażenia wnętrz, przybory szkolne, gadgety, itp.)
LEM ma jeszcze dziś wydać oficjalny komunikat w tej sprawie.