Twórca serii Metal Gear, Hideo Kojima, uważa, że zanim developerzy rozpoczną długi i kosztowny proces produkcji, warto pozwolić graczom wypróbować niewielki fragment gry i sprawdzić, czy zostanie ona ciepło przyjęta.
Twórca serii Metal Gear, Hideo Kojima, uważa, że zanim developerzy rozpoczną długi i kosztowny proces produkcji, warto pozwolić graczom wypróbować niewielki fragment gry i sprawdzić, czy zostanie ona ciepło przyjęta.
- Można stworzyć wiele rzeczy, które wyglądają bardziej realistycznie, ale to nie znaczy, że trzeba – powiedział Kojima podczas rozmowy z magazynem Edge. – Musisz wybierać, co powinno mieć priorytet, ponieważ właśnie to będzie wyróżniać zespoły, które odniosą sukces. Bardzo złożona gra na 20-30 godzin będzie potrzebowała większej ekipy, a jej stworzenie zajmie trzy-cztery lata.
- Jednakże sądzę, żę jest inny sposób na podejście do tego problemu: można wzorować się na serialach telewizyjnych, w których wykorzystuje się pilotażowe odcinki, by zbadać, czy warto angażować wszystkie siły w projekt... Można by taki fragment dystrybuować drogą cyfrową, by gracze wypróbowali grę zanim produkcja ruszy na dobre. Stworzenie czegoś takiego nie powinno zająć zbyt długo, może rok, a gdyby okazało się sukcesem, można by kontynuować prace.
Trzeba przyznać, że to ciekawy pomysł, by wydać demo na długo przed premierą gry. Dzięki dialogowi z użytkownikami może udałoby się uniknąć porażek w postaci zupełnie niegrywalnych tytułów. Może system ten pozwoliłby również wzbudzić większe zainteresowanie zupełnie nowymi markami?