- Niezbyt poprawne jest twierdzenie, że chcemy, by nowy Thief był bardziej "mainstreamowy" lub że chcemy by Garrett był mniej gotycki... Nie o to w ogóle chodzi. Chodziło mi konkretnie o nasze poprzednie projekty Garretta, a nie o Garretta z poprzednich części serii. Nasze wcześniejsze plany było o WIELE bardziej gotyckie - uwzględniając czarne paznokcie itp. - ale pomyśleliśmy, że nie jest to właściwe w dorobku Garretta i się z tego wycofaliśmy. Powrót do czegoś bardziej zgodnego z duchem oryginalnego Garretta jest tym, co miałem na myśli mówiąc, że uczyniliśmy go bardziej mainstreamowym; nie był to komentarz odnoszący się do stylu gry. Mogę was zapewnić, że jesteśmy wielkimi fanami pierwszych gier (z serii Thief - dop. red.) i "odrobiliśmy naszą pracę domową", by stworzyć grę, która jest zgodna z sednem pierwowzoru - tłumaczy Nicolas.
Jeżeli naprawdę Nicolas został po prostu źle zrozumiany - zdecydowanie lepiej dla twórców nowego Thiefa. Gracze szybko podnieśli bowiem hałas, że nowa gra z tej serii nie będzie już tym, na co oczekiwali i że nie podoba im się kierunek rozwoju tej produkcji. Na szczęście, to tylko pomyłka. Prawda, Nicolas?
Nowy Thief tworzony jest na PC oraz konsole nowej generacji i zadebiutuje w przyszłym roku.