Kiedy wczoraj informowaliśmy, że nowe szczegóły na temat Beyond: Two Souls pojawią się już wkrótce, nie przypuszczaliśmy, że nie będziemy musieli na nie czekać nawet dobę.
Kiedy wczoraj informowaliśmy, że nowe szczegóły na temat Beyond: Two Souls pojawią się już wkrótce, nie przypuszczaliśmy, że nie będziemy musieli na nie czekać nawet dobę.
Skąd zatem tak radykalna zmiana? - Postanowiliśmy ponownie rozważyć możliwość tego - zamiast mówić graczom co mają w danym momencie robić - jak możemy się tego pozbyć i pozwolić użytkownikom zdefiniować samych siebie, pozwolić im podejmować decyzje względem tego, co mają dalej robić. Nadal korzystamy natomiast z rozmieszczonych gdzieniegdzie wskazówek, ale nie ma ich więcej niż w grach typu Tomb Raider, Uncharted czy God of War. W końcu we wszystkich grach takie wskazówki się znajdują - tłumaczy Cage.
- To część tego, do czego gracze współcześnie przywykli. Ze wskazówek korzystamy jednak w niewielkiej liczbie sytuacji i nie stanowią one głównego składnika interfejsu - podkreśla. Szef Quantic Dream zdradza również, że sporo czasu i wysiłku kosztowały sesje motion capture przeprowadzane właśnie na potrzeby Bayond: Two Souls.
- Za nami około 12 miesięcy kręcenia, w grze mamy ponad 300 postaci i 23 tys. animacji - wylicza. - To absolutnie, totalnie szalone liczby. Zrozumieliśmy to niestety już po fakcie, ale to była naprawdę fura roboty. Gry lubią ruchy i modele, które są powtarzalne, więc zwykle mają bank animacji wykorzystywanych na okrągło. I to się sprawdza, ale w grach akcji - zauważa Cage.
- Jeśli zaś chodzi o gry, w których główną rolę odgrywa narracja, kiedy pragniesz, by każda scena była wyjątkowa, zależy ci na tym, by twój bohater był w stanie robić zyliony rzeczy bez żadnych ograniczeń i powtórzeń. To z kolei oznacza, że musisz mieć przygotowane określone animacje na każdą akcję podejmowaną w grze. Kiedy otwierasz drzwi w grze akcji, to po prostu je otwierasz, ale w produkcji opartej na narracji czynność ta może być wykonywana na różne sposoby. Możesz być w swoim mieszkaniu i po prostu je otworzyć, a innym razem możesz się obawiać, co czai się po ich drugiej stronie. Wówczas otwierasz je w inny sposób - obrazuje szef Quantic Dream.
Odpowiadająca za rozgrywkę w Beyond: Two Souls Caroline Marchal zdradza z kolei, że na przejście kampanii potrzebne będzie około 12-15 godzin. - Wszystko zależy od wyborów dokonywanych przez gracza - wyjaśnia. Nie sposób w tym miejscu nie przypomnieć o naszej sekcji czasgry.gram.pl, w której po premierze nowej produkcji Quantic Dream będziecie mogli zweryfikować powyższe informacje.
Na koniec prezentujemy jeszcze gameplay, który ekipa CVG nagrała podczas wizyty w studiu, a także nowe screeny i arty z Beyond: Two Souls.