Jedną z cech nowego Thiefa będzie Skupienie, specjalna umiejętność, którą posiadł Garrett. Do tej pory mówiło się o nim zdawkowo, teraz twórcy wreszcie wykładają karty na stół.
Jedną z cech nowego Thiefa będzie Skupienie, specjalna umiejętność, którą posiadł Garrett. Do tej pory mówiło się o nim zdawkowo, teraz twórcy wreszcie wykładają karty na stół.
- Z perspektywy projektu gry, Skupienie jest warstwą, która wzmacnia gracza i wzmacnia Garretta. Nikt jednak nie będzie zmuszał użytkowników do korzystania z tej funkcji. To coś, czym sam zarządzasz; to jedno z narzędzi, którymi dysponuje Garrett, i które może użyć w określonej sytuacji, by przezwyciężyć pojawiające się problemy - tłumaczy Cantin.
Pozyskanie przez Garretta zdolności skupienia jest częścią opowieści. Główny bohater Thiefa nabywa ją na wczesnym etapie kampanii, ale twórcy nie chcą zdradzać okoliczności, by nie psuć fanom zabawy z odkrywania przedstawionej historii. - Skupienie jest czymś, co gromadzisz w sobie. Gracz sam decyduje, kiedy jest najlepszy moment na jego użycie. Jest bowiem wiele sposobów i zdolności, do których Skupienie może zostać wykorzystane - podkreśla Cantin.
System będzie pomagał graczowi chociażby w najbardziej prozaicznych dla Garretta czynnościach, jak celowanie, otwieranie zamków czy rabowanie przechodniów. Zasoby Skupienia mają być jednak ograniczone, dlatego gracze powinni się dwa razy zastanowić, zanim użyją tej zdolności. Gdy jej wartość osiągnie minimalny pułap, na jej ponowne wykorzystanie będą musieli poczekać aż Skupienie znów się nagromadzi.
Opisywana funkcja nie jest natomiast powiązana w jakikolwiek sposób z nawigacją. - Nie chcemy uśmiercać eksploracji poprzez dawanie graczom zbyt wielu informacji czy podpowiedzi. Jest to narzędzie, które może pomóc użytkownikowi, ale z pewnością nie jest czymś, co będzie prowadziło cię za rękę czy oprowadzało po świecie - wyjaśnia dyrektor projektu.
Cantin zapewnia również, że najbardziej ortodoksyjni fani Thiefa, którzy postawią sobie za cel przejście całej kampanii bez użycia Skupienia, będą w stanie tego dokonać. Nowa funkcja nie ma również obniżać skali wyzwania, które od zawsze było cechą charakterystyczną dla słynnej serii. - Zdolność Skupienia jest po to, by wzmocnić gracza, gdy tego potrzebuje, by dać Garrettowi przewagę nad postaciami, które go otaczają. Ale wszystko ma swoją cenę. Wprowadzenie tej umiejętności sprowadza się do zaoferowania użytkownikom możliwości wyboru, ale nie zakłóca przy tym balansu gry - przekonuje.
Przedstawiciel Eidos Montreal dodaje, że Skupienie posłuży też do podświetlania dostępnych przedmiotów, ale bez jego użycia wspomniany system będzie wyglądał tak samo, jak w klasycznych Thiefach. Twórcy umożliwią zresztą wyłączenie tego rodzaju wspomagania. - Thiefowi puryści dostaną stosowne opcje - tego typu gracze będą zadowoleni - dodaje Cantin.
Thief zmierza na pecety i konsole następnej generacji. Premiera zaplanowana jest wstępnie na przyszły rok. Teraz pozostaje tylko mieć nadzieję, że problemy finansowe wydawcy gry, firmy Square Enix, nie odcisną swojego piętna na produkcji nowej odsłony przygód Mistrza Złodziei.