Przeciwnicy w GRID 2 będą potrafili się odgryźć

Paweł Pochowski
2013/04/22 13:20
4
0

Uważajcie na sztuczną inteligencję w GRID 2. Okazuje się, że jeśli będziecie ostro naciskać na swoich przeciwników, mogą oni się najzwyczajniej w świecie zdenerwować.

Przeciwnicy w GRID 2 będą potrafili się odgryźć

W grach wyścigowych nie ma chyba nic bardziej zabijającego grywalność niż słabo zaprojektowana sztuczna inteligencja przeciwników. Jeżdżenie jak "po sznurku", zero chęci do walki i podejmowania ryzyka oraz całkowita przewidywalność to prosty przepis na zrobienie gry, która nie dostarczy absolutnie żadnych emocji. Na szczęście twórcy GRID 2 to doświadczona w temacie ekipa i dołożą oni specjalnych starań, aby SI w ich grze stało na wysokim poziomie.

Kierowcy cechować będą się unikalnym charakterem. Każdy z nich opisany zostanie przez szereg różnych cech. To właśnie w zależności od tego, jakie komu zostaną przypisane cechy, będzie zależało jego zachowanie się na torze. Ale to nie wszystko - ponadto będzie jeszcze pewien element nieprzewidywalności, który będzie miał największe znaczenie podczas stresowych dla SI sytuacji. - Moim ulubionym elementem w SI jest dynamika - jeżeli bardzo mocno przyciśniesz przeciwników, zaczną zachowywać się inaczej niż jest to dla nich standardowe. Dla przykładu kierowcy konserwatywni zaczną szukać możliwości kontaktu z Tobą, aby zabezpieczyć sobie swoje miejsce na podium, jeśli akurat postawisz ich w trudnej sytuacji - powiedział o sztucznej inteligencji w GRID 2 producent Iain Smith.

GramTV przedstawia:

O tym, jak to wszystko funkcjonować będzie w praktyce przekonamy się już niedługo. Premiera GRID 2 już w maju.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
22/04/2013 18:46

Arachnos - ależ w jedynce mieli być tak samo sprytni.BTW - w druga strone tez bym nie przeginał na miejscu autorów gier, bo ai popełniające zbyt wiele błedów też wyglada dziwnie.A odgryzajacy sie przeciwnicy mieli juz byc w Toca 1, a diabli wiedzą, czy nie w eRacerze :D

Usunięty
Usunięty
22/04/2013 15:48

Widok z kokpitu - max miesiąc po premierze gry jako mały mod.

Arachnos
Gramowicz
22/04/2013 14:40

Sztuczna inteligencja.... w jedynce przeciwnicy jechali według z góry założonego toru i nie reagowali na siebie i na mnie. W ten mądry sposób wiecznie wszystko taranowali. Także nie wiem czy w jedynce jakaś sztuczna inteligencja była. Jeśli tutaj to poprawią to już będzie dobrze.




Trwa Wczytywanie