- Lords of the Fallens jest hardkorową grą, poświęciliśmy mnóstwo czasu na tworzenie prototypów – powiedział Tomasz Gop, producent wykonawczy projektu, podczas rozmowy z Eurogamerem. – Jest to trudna gra typu action RPG, co oznacza sporo rozbudowanej walki. Jeśli znajdziesz się w lokacji, w której zmierzysz się z dziesięcioma przeciwnikami, przejście jej zajmie około godziny. Grę można śmiało porównać z Dark Souls, ale sporo elementów zrobiliśmy inaczej, choćby drzewko umiejętności. Będzie podobne do drzewka z Borderlands, ponieważ – przykładowo – zostaną wprowadzone aktywne umiejętności i klasy postaci.
Gop dodał, że gracze będą musieli przechodzić Lords of the Fallen metodą prób i błędów. Nie był pewien, czy będzie to jeszcze trudniejsza gra niż Dark Souls, ale jedno jest pewne – trzeba będzie ją zrozumieć. Zapewnił, że rozgrywka sprawi znacznie większą przyjemność niż podziwianie grafiki, co nie oznacza, że będzie ona wyglądać źle. Tytuł ten będzie przeznaczony przede wszystkim dla jednego gracza, ale twórcy zastanawiają się nad pewnymi funkcjami sieciowymi.
W dalszej części wywiadu Gop powiedział, że tworzenie gier na PC i konsole przyszłej generacji jest znacznie wygodniejsze niż na PS3 i Xboksa 360. Twórcy nie muszą liczyć się z ograniczeniami sprzętowymi, będą mogli korzystać z efektów graficznych oferowanych przez DirectX 11, tesalację i wygładzanie krawędzi. Jednak ważniejsze niż moc procesorów mają być wbudowane funkcje społecznościowe, jak np. możliwość udostępniania wideo z rozgrywki w bardzo prosty sposób.
Więcej możliwości nowych konsol oznacza jednak konieczność włożenia w projekt większego nakładu pracy.
- Jeśli chcemy mieć bogatszy świat, musimy stworzyć więcej elementów. A kto tego nie chce? Tworzenie tych elementów zajmuje więcej czasu, pochłania więcej pieniędzy, wymaga więcej poprawek. Rzeczy, które już teraz robimy dla Lords of the Fallen są droższe, ponieważ są lepsze. Stworzenie gry nowej generacji jest pewnie możliwe przy zaangażowaniu tej samej liczby osób, co teraz, ale jeśli chcesz wykorzystać moc sprzętu, to zajmie to więcej czasu.
Lords of the Fallen powstaje od dwóch lat w niemieckim studiu Deck 13, zaś kontrolę nad projektem sprawuje CI Games, cenione przede wszystkim za serię Sniper: Ghost Warrior. Gra zmierza na PC, PS3 i nowego Xboksa i ma zadebiutować w 2014 roku.