Naughty Dog - nowa generacja, ale silnik dotychczasowy

Patryk Purczyński
2013/05/31 12:59

Silnik, na którym Naughty Dog opierało gry z serii Uncharted i The Last of Us, wraz z nastaniem nowej generacji konsol nie odejdzie do lamusa.

Naughty Dog - nowa generacja, ale silnik dotychczasowy

- Z przenosin z PS2 na PS3 wyciągnęliśmy cenną lekcję - wspomina Bruce Straley z Naughty Dog. - Wówczas nakręciła się wielka spirala oczekiwań względem następnej generacji. Wszystko miało wyglądać tak jak w filmach, jakość miała dorównywać pre-renderowanym przerywnikom. To oczywiście okazało się nieprawdą. Teraz jesteśmy w stanie zbliżyć się do tego poziomu, ale musieliśmy wyprodukować aż cztery gry, żeby dotrzeć do tego punktu - podkreśla.

- I mówimy tu o jednym z czołowych producentów w branży, z niesamowitymi naukowcami na pokładzie, którzy pracują w naszym wydziale programowania. Zabierając się za pierwszą część Uncharted rozpoczęliśmy od zera, a mieliśmy gotowy, perfekcyjnie działający silnik, na którym opieraliśmy gry z serii Jak & Dexter. Mogliśmy tylko przebudować pewne rzeczy w razie potrzeby - wspomina Straley.

GramTV przedstawia:

- Wyciągnęliśmy z tego cenną lekcję. Przenosząc produkcję na następną generację chcemy pozostać z naszym obecnym silnikiem, jak najszybciej go przystosować do nowego środowiska i móc powiedzieć: "OK, mamy świetny system sztucznej inteligencji, mamy dobry system renderowania". Wszystkie te rzeczy już działają. Dopiero gdy zderzymy się z murem, zadamy sobie pytanie: "Kiedy będziemy musieli coś zmienić? Kiedy rozgrywka, historia i świat, który chcemy stworzyć - kiedy silnik zderzy się z murem?" Wówczas będziemy musieli zmienić daną jego część - dodaje.

Wygląda na to, że pożegnanie Naughty Dog z obecną generacją wypadnie wyjątkowo okazale. Oczywiście jeśli zawierzyć pierwszej recenzji The Last of Us.

Komentarze
37
Usunięty
Usunięty
02/06/2013 12:40

Nie ma zadnego znaczenia, czy jest to silnik na obie generacje czy tylko te nastepna- rownie dobrze moze byc na telefony jak i na pecety. Producenci gier wciskaja nam tony kitu, ale jak napisza "nasz kurna nowy najnowsiejszy endzyn next-gen dx12-ready YAAAhooo!!!" to wiara nagle dostaje malpiego rozumu i nic wiecej sie nie liczy. Nie rozumiem dlaczego, przeciez ten sam silnik moze napedzac ps3 a po dodaniu efektow (nowe shadery, dynamiczne oswietlenie/cienie etc.), polygonow i tekstur w hd- takze ps4. To nie jest tak, ze wszystko bedzie identyczne jak "6 lat temu", ND postawilo wtedy na NOWY silnik i okazalo sie, ze mogli zrobic na nim wiecej niz ps3 bylo w stanie zniesc, duzo wiecej. Dlatego zamiast marnowac hajs na kolejny modyfikuja stary. Silnik nowego Killzone: SF (ktory reprezentuje poziom powiedzmy Crysisa 3) takze wyglada jak zywcem wyjety z ps3, tylko uzbrojony w efekty z epoki dx11, mozecie wiec przestac panikowac- bedziecie mieli te swoje oczojebne wizualia, z ta roznica ze nikt Wam nie wciska kitu

Usunięty
Usunięty
02/06/2013 08:27
Dnia 01.06.2013 o 11:06, kodi24 napisał:

Zobaczymy w realu, bo wyglada jak dopakowany Anvil i dziala na ps3/x360- nowa nazwa czy cyferka silnika to jak mniemam ogorki dla takich ludzi jak @Diabolo20 czy @Harunia, "nowy" lepiej brzmi, ale najczesciej jest to "stary plus";

Też mi się wydaje że to pic na wode jęsli by wychodziło tylko na next geny to rozumiem.

Karharot
Gramowicz
01/06/2013 18:57
Dnia 31.05.2013 o 15:04, diabolo20 napisał:

idź się utop

Ostrzeżenie, daruj sobie takie odzywki.




Trwa Wczytywanie