Phil Tossell nie pracuje już w Rare, więc może bez ogródek mówić o sytuacji byłego chlebodawcy.
Phil Tossell nie pracuje już w Rare, więc może bez ogródek mówić o sytuacji byłego chlebodawcy.
Microsoft przejął Rare w roku 2002. Tossell zdradza kulisy transakcji z perspektywy małego trybu maszyny.
Myślę, że większość ówczesnych pracowników Rare była fanami Nintendo i ceniła sobie bliską współpracę z nimi. Studio było jedną wielką rodziną, więc nagłe włączenie do tak dużego koncernu jak Microsoft było szokiem.
Doszło do potężnego zderzenia kultur. Na początku tego nie zauważyliśmy, bo Microsoft pozwalał nad działać po staremu. Z czasem jednak zaczęły się przetasowania w Microsoft Game Studios, a od nas odeszli między innymi Tim i Chris Stamper. Zmieniła się kultura pracy, a firma stała się bardziej Microsoftem niż Rare.
Rare dalej wypuszcza wysokiej jakości produkty, ale według mnie straciła iskrę wyróżniającą ją na tle innych firm.
Ale Tossell nie traci zupełnie nadziei na świetlaną przyszłość studia.
Myślę, że firma przechodzi teraz swego rodzaju nowe narodziny. Większość starej kadry już tam nie pracuje, jest masa świeżych twarzy i jestem ciekaw ich kolejnych produkcji. Cokolwiek by się nie działo, Rare zawsze pozostanie dla mnie ważne i wyjątkowe.
Phil Tossell (razem z dwójką przyjaciół z czasów Rare) pracuje już na własny rachunek w studiu Nyamyam. Nadchodzący projekt ekipy to urocza przygodówka Tengami na iPada i Wii U.