Dan Greenawalt - creative director w Turn10 - wypowiedział się podczas panelu poświęconego Xbox One na Comic-conie w San Diego na temat gamepada zaprojektowanego z myślą o nowej konsoli. Według niego dużo lepiej przekazuje on informacje o kołach oraz hamowaniu w trakcie jazdy. Wszystko dlatego, że w podstawie gamepada znajdują się dwa dodatkowe silniczki odpowiedzialne za wibrowanie - umieszczono je tuż obok triggerów. To pozwoliło twórcom Forza Motorsport 5 na zaprojektowaniem efektów przekazujących informacje z podwozia oraz kół samochodu. Ponadto według Greenawalta lepiej poczujemy działanie systemu ABS oraz utratę przyczepności.
Fajnie, że Turn10 wykorzystuje możliwości nowego pada, ale i tak wiadomo, że jeśli chodzi o gry wyścigowe to nic nie zastąpi kierownicy. Swoją drogą ciekawe, czy także i nową wersję tego urządzenia przygotuje Microsoft dla Xboksa One. Wracając do Forza Motorsport 5 - jej premiera w listopadzie tego roku.