PlayStation 4 w początkowej fazie swojej obecności na rynku ma sprzedawać się lepiej niż PS3. Podczas targów Tokyo Game Show 2013 założenia Sony przedstawił Andrew House.
PlayStation 4 w początkowej fazie swojej obecności na rynku ma sprzedawać się lepiej niż PS3. Podczas targów Tokyo Game Show 2013 założenia Sony przedstawił Andrew House.
Gdyby PS4 spełniło pokładane w niej nadzieje, sprzedaż konsoli byłaby znacznie wyższa od tej, którą w podobnym okresie zanotowała jej poprzedniczka. PlayStation 3 w ciągu kilku miesięcy po wejściu na rynek dotarło bowiem do 3,5 miliona konsumentów. Czy jest szansa, by w przypadku next-gena Sony wartość ta sięgnęła zakładanych pięciu milionów?
Wiele zależy z pewnością od dostępności konsoli. Zapotrzebowanie bowiem jest, o czym świadczy zawieszenie usługi pre-order na PS4 w większości zachodnich sieci. Samo Sony już w zeszłym miesiącu informowało z kolei, że złożonych zostało ponad milion zamówień przedpremierowych na tę platformę. Z drugiej strony, włodarze japońskiego giganta nie czyniliby takich założeń, gdyby nie mieli pewności, że odpowiednio duża liczba maszyn wjedzie do sklepów do końca roku fiskalnego.