Sony opatentowało nowy system. NPC będzie naśladowało styl gry użytkownika

Sony pracuje nad nowym oprogramowaniem opartym na sztucznej inteligencji, które analizuje dane z gier wieloosobowych i tworzy NPC-ów odzwierciedlających styl gry poszczególnych graczy.

Sztuczna inteligencja od lat odgrywa kluczową rolę w grach wideo, a rozwój technologii uczenia maszynowego pozwala na coraz głębszą immersję i poprawę jakości rozgrywki, choć gracze nie zawsze reagują na zmiany z entuzjazmem. Sony postanowiło wykorzystać SI w dość innowacyjny sposób, dlatego firma opatentowała system, który może zmienić sposób, w jaki gracze doświadczają gier wieloosobowych.

PlayStation
PlayStation

Sony opatentowało nowy system NPC

Patent, który pierwotnie złożono w sierpniu 2023 roku, a publicznie udostępniono 6 marca 2025 roku, opisuje program postaci NPC, którzy naśladują styl gry prawdziwych graczy. System opiera się na dobrowolnym udostępnianiu danych z rozgrywki przez graczy, a następnie wykorzystuje model treningowy SI do stworzenia wirtualnego towarzysza. Taki NPC mógłby zastąpić lub uzupełnić drużynę w grach wieloosobowych, co szczególnie przypadnie do gustu osobom unikającym gry z przypadkowymi użytkownikami. System ten ma na celu ułatwienie gry w trybie kooperacyjnym osobom preferującym rozgrywkę solo, a także tym, którzy nie chcą dołączać do drużyn z nieznajomymi graczami.

Aby stworzyć realistycznego NPC, system wymaga analizy danych przynajmniej dwóch graczy. Informacje te są następnie łączone z określonymi metrykami, dzięki czemu sztuczna inteligencja dopasowuje zarówno styl gry, jak i poziom umiejętności nowej postaci. Dzięki temu osoby grające solo mogłyby korzystać z NPC-ów przypominających ich znajomych. W momencie, gdy prawdziwy gracz dołączy do rozgrywki, może on zastąpić SI lub dołączyć do zespołu razem z wygenerowanym NPC-em.

GramTV przedstawia:

Nie wiadomo jeszcze, czy Sony zdecyduje się na pełne wdrożenie tego systemu, ale patent wskazuje na rosnące zainteresowanie firmy badaniami nad SI w grach. Mimo kontrowersji wokół wykorzystania sztucznej inteligencji w branży gier, wiele technologii opartych na uczeniu maszynowym już teraz przyczynia się do poprawy dostępności i jakości rozgrywki.

Szykuje się mała rewolucja, choć zalążek takiego rozwiązania mamy już w Forzie Motorsport i w ich drivatarach, gdzie przeciwnicy SI starają się grać mniej więcej tak jak nasi znajomi.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!