Większość Brytyjczyków uważa, że gry prowadzą do wzrostu agresji, ale jednocześnie pytanie o to, czy stanowią one dobre ujście dla złych emocji, również doczekało się więcej twierdzących odpowiedzi.
Większość Brytyjczyków uważa, że gry prowadzą do wzrostu agresji, ale jednocześnie pytanie o to, czy stanowią one dobre ujście dla złych emocji, również doczekało się więcej twierdzących odpowiedzi.
Jeśli chodzi o płeć, zdania wśród mężczyzn są podzielone (52 proc. się z tym nie zgadza), u kobiet dominuje przekonanie o prawdziwości tezy (71-29). Podobnie rzecz się ma w przypadku graczy (zdania podzielone, 47 proc. się zgadza) i osób, które z grami nie mają nic wspólnego (74 proc. uznaje tę tezę za prawdziwą).
Druga postawiona przed respondentami teza brzmiała: "gry komputerowe i wideo mogą stanowić ujście dla frustracji i agresji". Statystyki prezentują się podobnie: 57 proc. się zgadza, 43 proc. odpowiedziało przecząco. Infografika prezentująca podział na grupy wiekowe ilustruje odwrotne tendencje niż w przypadku pierwszego pytania (im starsi respondenci, tym mniejsza wiara we wiarygodność tej tezy).
Różnica w odpowiedziach po uwzględnieniu podziału na kobiety i mężczyzn jest za to znikoma - z tezą zgadza się 58 proc. mężczyzn i 56 proc. kobiet. Osoby, które nie są graczami, mają w tej kwestii podzielone zdanie (48 proc. się zgadza), zaś gracze odpowiedzieli twierdząco w 65 proc. przypadków.