Oto, czego dowiedzieliśmy się o fabule i jej otoczce w grze studia Ready at Dawn.
- Fabuła łączy elementy historii, fantasy, science fiction i mitologii. Główny cel przyświecający twórcom to stworzenie bogatego świata.
- W świecie tym setki lat temu ludzkość podzieliła się na grupki "genetycznie odmiennych" osobników, zaczynających nabierać zwierzęcych cech. Nazwano ich "mieszańcami".
- Mieszańcy dostają nazwy od istot z mitologii i podań ludowych, ale to tak naprawdę nowy gatunek świadomych istot.
- Grupy - co oczywiste - z czasem wdają się w wojnę, która zmienia bieg historii.
- Stulecia później człowiek zwany Arturem tworzy zespół służący za Rycerzy Okrągłego Stołu.
- Ekipa walczy z mieszańcami, by zbawić ludzkość.
- Zakon odkrywa substancje nazywaną "Czarną Wodą", która wydłuża życie i leczy obrażenia.
- Czarna Woda spowalnia proces starzenia, co pozwala walczyć im na przestrzeni wieków, ale jest za to wysoka cena - utrata człowieczeństwa.
- Na początku XIX. wieku mieszańcy wygrywają wojnę, ale rewolucja przemysłowa wprowadza machiny latające, komunikację bezprzewodową i czujniki ciepła, co zmienia układ sił na korzyść ludzkości.
- Powstają nowe bronie pozwalające "wypluwać chmury termitu" i "strzały z piorunów".
- Na początku gry mieszańcy szukają sposobów na przetrwanie, ale członkowie Zakonu także ponieśli wielkie straty
- Rycerze pracują dla Izby Lordów pod bezpośrednimi rozkazami Lorda Kanclerza.
- Bohater gry to Sir Galahad. Najsłynniejszy z rycerzy, który wraz z upływem długich lat zaczyna kwestionować swoją rolę.
- Londyn, w którym tocz się akcja, jest rozdarty konfliktem.
- Napędzane podobnymi do dzisiejszych nierównościami klasowymi społeczeństwo wznieca rewoltę.
- Rycerze pomagają bogatym, a biedni walczą każdego dnia o przetrwanie.
- Rebelianci są świadomi wojny z mieszańcami, ale nie chcą poddać się władzy rządu.
- Dziennikarz Game Informera widział Whitechapel, brudną, szorstką dzielnicę miasta.