Reżyser Dark Souls II: esencją serii jest nie wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom graczy

Małgorzata Trzyna
2013/10/11 17:25

Według reżysera Dark Souls II, Yui Tanimury, sukces nie zależy wyłącznie od umieszczenia w grze trudnych wyzwań. Sztuka polega też na tym, by nie oferować graczom dokładnie tego, czego sobie życzą.

Reżyser Dark Souls II: esencją serii jest nie wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom graczy

- Próbuję być bardzo cyniczny, jeśli chodzi o elementy, jakie umieszczam w grze. Nie chcę tworzyć jedynie takich rzeczy, które spodobają się graczom – powiedział Tanimura podczas rozmowy z Eurogamerem. – Chcę dołączyć też coś, co w pewien sposób jest niejednoznaczne. Sztuka polega też na tym, by nie zawsze wychodzić naprzeciw oczekiwaniom i niekoniecznie dawać graczom to, czego sobie życzą. Esencją Dark Souls jest burzenie oczekiwań.

- Oczywiście, musimy pozostać wierni kluczowym elementom Dark Souls. Ludzie tego oczekują, ale nie można na tym poprzestać. Gracze - choć nie zawsze się do tego przyznają - lubią być zaskakiwani w grach, domagają się nowości. Spędzam więc dużo czasu na obmyślaniu nowych i zaskakujących rzeczy, jednocześnie nie porzucając korzeni cyklu.

GramTV przedstawia:

Tanimura podkreśla, że twórcy kładą duży nacisk na to, by ludzie, rozmawiając o poziomie trudności, nie narzekali na sterowanie ani na to, że postać nie robi dokładnie tego, czego oczekiwali, gdyż taki rodzaj „trudności” prowadzi wyłącznie do frustracji.

Jedną z największych zalet Dark Souls jest właśnie to, że gracze, nawet kiedy giną, nie mają poczucia niesprawiedliwości, a kiedy po wielu próbach udaje się im znaleźć sposób na przejście mostu bronionego przez szkielety lub pokonanie hydry, czują satysfakcję, która na długo zapada w pamięć. Rozumieją, że porażka wynikła wyłącznie ze złych decyzji, a ta wiedza motywuje, by próbować dalej.

Komentarze
19
Arcling
Gramowicz
13/10/2013 17:50
Dnia 11.10.2013 o 22:38, Zeus_Ex napisał:

1. Podłącz pada 2. Zainstaluj moda na wyższą rozdzielczość Gotowe! Teraz można grać z przyjemnością, a nie pisać kwaśne komentarze ;)

Konieczność instalowania nieoficjalnego moda żeby móc normalnie grać raczej oznacza, że coś w porcie zostało skopane... Tym bardziej, jeśli wydawca nie wypuścił łatki. Olewanie podstawowego kontrolera na PC, to też wada dla wielu (sam np. nie posiadam pada, bo nie gram na konsolach). To trochę tak jakby wydać grę na konsole wymagającą klawiatury i myszki.

zadymek
Gramowicz
13/10/2013 14:46
Dnia 13.10.2013 o 13:03, Feallan napisał:

Przecież gra prosto z pudełka też ma locka na 30 fps. Na konsolach tak samo.

Owszem, i jest niegrywalna bez moda poprawiającego działanie gryzonia. tak sięskłąda, że dział on za pośrednictwem DSfix i kółeczko się zamyka.

Dnia 13.10.2013 o 13:03, Feallan napisał:

I nie rozumiem narzekania na te 30 fps, dla mnie gra jest płynna i wygląda bardziej... bo ja wiem, "filmowo"?

Jak wygląda te płynne 30 fps pokazuje film, który tu wrzuciłem: okazyjnie muszę wyłączyć frame limiter by sterowanie nadążało za akcją -wszystko kosztem no TEGO co widać. Z kolei po ustawieniu fps''ów na 50 rośnie ilość problemów z detekcją kolizjami i generalnie awaryjność. No i spadki płynności są bardziej odczuwalne (nawet o 50% przy pochodniach).I weź tu człowieku ciesz się grą, jak ciągle trzeba gmerać w ustawieniach:/

Feallan
Gramowicz
13/10/2013 13:03
Dnia 12.10.2013 o 19:41, zadymek napisał:

I graj na granicy płynności? No Thanks. BTW Gram na 50 Fps.

Przecież gra prosto z pudełka też ma locka na 30 fps. Na konsolach tak samo. I nie rozumiem narzekania na te 30 fps, dla mnie gra jest płynna i wygląda bardziej... bo ja wiem, "filmowo"?




Trwa Wczytywanie