Killzone: Shadow Fall - do 24 przeciwników ze sztuczną inteligencją na ekranie z utrzymaniem 30 FPS

Robert Sawicki
2013/10/16 14:18
2
0

Oznacza to tyle, że liczba przeciwników powyżej tej podanej w tytule może już powodować spadki klatek. Mało? Cóż, poprzednie gry miały ponoć jeszcze mniejszy limit.

Killzone: Shadow Fall - do 24 przeciwników ze sztuczną inteligencją na ekranie z utrzymaniem 30 FPS

Chyba każdy pamięta pokaz silnika Gears of War 2, gdzie Epic chwalił się setkami przeciwników na ekranie bez spadku płynności animacji. Kolejna generacja, jak to bywa z używaniem jeszcze mocniejszego sprzętu, przynosi nieco więcej komplikacji i przynajmniej w Killzone: Shadow Fall, na takie hordy, o ile miałyby być one sterowane przez dynamiczną SI, nie ma co liczyć.

"Jako projektant gry, chciałem wpakować więcej rozgrywki na ekran. Więcej przeciwników w tym samym czasie, więcej broni, jeszcze większe lokacje. Moim zdaniem, daje to sporo więcej możliwości do zabawy. Wcześniej byliśmy ograniczeni, bo mogliśmy mieć sześciu lub siedmiu wrogów na ekranie (...)" - powiedział Eric Boltjes w wywiadzie udzielonym Official PlayStation Magazine.

GramTV przedstawia:

Eric poinformował również, że na ekranie może znajdować się maksymalnie około 24 przeciwników kontrolowanych przez dynamiczną SI. Inne przejawy sztucznej inteligencji, fizyka i destrukcja otoczenia mają swoje własne, oddzielne i znacznie wyższe limity. Gdy magiczna liczba 24 zostanie przekroczona, możemy spodziewać się spadku płynności animacji. "Każdy z wrogów jest niezależny, generując swoje własne efekty. Po prostu małe, zajęte pszczółki" - podsumował projektant.

Osobiście nie narzekam, bo większe hordy przeciwników wciąż można generować bawiąc się choćby w przygotowane wcześniej ścieżki, którymi będą podążać grupy Helghastów, a Killzone nigdy nie był grą o walce z tysiącem przeciwników jednocześnie - co oczywiście szczególnie pozytywną sprawą także nie jest. Poniżej wspomniane demko technologiczne z GoW 2.

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
16/10/2013 21:37

Na hardzie tez? xD AI w Killzone akurat daje rade, 24 takich skurczybykow, poukrywanych/robiacych przewrotki i reagujacych na granat zanim gracz zdarzy pomyslec o jego rzuceniu to bedzie mordownia 0o

Usunięty
Usunięty
16/10/2013 21:16

24 boty z osobnym AI to mało? Na jakim świecie żyją ci, którzy tak uważają?! Nie mówimy o bezmyślnej hordzie przeciwników idących na pałę falami, ale 24 OSOBNYCH przeciwników, z osobnymi akcjami i w interakcji na twoje działania i otoczenie. To inna liga niż wrzucenie hordy bezmyślnych zombie botów czy wieloosobowa rozgrywka online (gdzie liczby graczy mogą być znaczne - jak w przypadku Planetside 2, też od Sony), gdzie konsola nie musi liczyć zachowań graczy.