Twórcy Battlefielda: Rockstar podjął słuszną decyzję rozdzielając premierę GTA V i GTA Online

Patryk Purczyński
2013/10/16 19:54

- W Rockstarze nie pracują głupi i niekompetentni ludzie - mówi Patrick Bach, broniąc decyzji firmy o oddzieleniu premiery GTA V i GTA Online.

Twórcy Battlefielda: Rockstar podjął słuszną decyzję rozdzielając premierę GTA V i GTA Online

DICE nie zdecydowałoby się w swojej grze na oddzielenie w czasie premiery trybu dla jednego gracza i multiplayera, czyli rozwiązanie, które w przypadku GTA V i GTA Online zastosował Rockstar. - My nie chcemy się tak bawić. Sądzimy, że Battlefield to przede wszystkim gra wieloosobowa, a nie dla jednego gracza. Wypuszczanie samej kampanii a kilka tygodni później trybu sieciowego? To byłaby pomyłka! - mówi Patrick Bach.

- Być może przystalibyśmy na rozwiązanie, w którym to single-playera wypuścimy później, ale na pewno nie multiplayera - stwierdza. Tym niemniej, Bach nie ma zamiaru krytykować tego, co zrobił Rockstar. - Tam nie pracują głupi i niekompetentni ludzie, przeżywają jednak sporo problemów. To są problemy, które przeżywasz w przypadku gier sieciowych. To bardzo, bardzo skomplikowane.

GramTV przedstawia:

- Ludzie mogą pomyśleć: "ależ oni są głupi", ale tak naprawdę to bardzo skomplikowane. Jest mnóstwo rzeczy, które mogą pójść nie tak. Nigdy się nie dowiesz, dopóki nie udostępnisz gry. Możesz przeprowadzać mnóstwo testów, ale i tak nigdy nie uzyskasz pewności. Żałowaliśmy ich, gdy przeżywali te wszystkie problemy - dodaje Bach.

Komentarze
11
Hitman73
Gramowicz
17/10/2013 10:44

> a między innymi mogę do nich zaliczyć CD-projekt.Redzi takiego Rockstara> zjadają na śniadanie nie krztusząc się przy tym.Teraz to Ty mówisz, że "nie to, ale to drugie" jest idealne ;)Skoro kogoś krytykujesz za wypowiedź, to nie popełniaj tego samego błędu.

Mati-PL1993
Gramowicz
16/10/2013 23:25

> Zacząć należy od tego że GTA V działa niemal tak samo na obu konsolach(X360 zapewne znów> problem z certyfikacjami) i to w dodatku świetnie wygląda na obu. Podczas DICE jak się> okazuje ma problemy w BF4 z PS3, X360(te dwie mogę zrozumieć bo stare i 2 zupełnie różne> architektury ale jakoś innym się udaje zrobić jak należy), PS4, XBX1 oraz PC więc oni> to lepiej by się nie wypowiadali .Owszem, ale porównujesz do siebie dwie nieodpowiednie rzeczy. Porównujesz jakość singla GTA V z jakością multi BF4, to nie jest odpowiednie odzwierciedlenie jakości.Jak porównasz sobie multi GTA V i multi BF4, to dopiero widać że spora część multików, nawet Rockstara, cierpi na bugi pierwotne, które są do wychwycenia tylko przy testowaniu przez graczy.Co do działania na różnych platformach. Zauważ, że Rockstar wydał GTA V tylko na starą generację konsol i to było bardzo przemyślane działanie strategiczne, ponieważ piszą jeden kod na platformy które znają na wylot a dopiero potem będą kombinować jak skutecznie przekonwertować grę na nową (jeszcze dobrze nie znaną) generację oraz PC. W ten sposób mają czas, zbierają pochwały a jednocześnie pomijają problemy z kodem wynikające z multiplatformowości, które zapewne by były gdyby wydali wszystko w jednym czasie na wszystkie platformy tak jak to chce zrobić DICE.Jeśli chcesz sobie zobrazować mniej więcej o co chodzi to spróbuj napisać sobie jakiś prosty program w języku C, a potem metodą kopiuj-wklej wrzuć np. do języka Java. Instrukcję te same, ale interpretacja języków inna. Dodajcie jeszcze do tego niezwykle skomplikowany kod silnika, w którym jest wiele zależności a zobaczycie na czym polegają bugi w grach.Pozdrawiam

Usunięty
Usunięty
16/10/2013 22:36

Dnia 16.10.2013 o 22:04, Kajmal napisał:

Jak ja kocham takie gadanie, jaki to Rockstar jest idealny.

Ja też, potem się tylko takie "idealne" recenzje produktów Rockstara biorą




Trwa Wczytywanie