Nowe szczegóły dotyczące interfejsu PlayStation 4

Robert Sawicki
2013/11/12 11:56
3
0

Wczoraj Sony urządziło event PlayStation 4 w Nowym Jorku, w trakcie którego wypłynęło sporo informacji dotyczących PS4, samych gier i interfejsu użytkownika.

Nowe szczegóły dotyczące interfejsu PlayStation 4

Zmian jest sporo, bo wszystkie z nich stara się zebrać od jakiegoś czasu większość serwisów (wliczając w to m.in. Destructoid, Community Voices, Kotaku i IGN), stąd warto podsumować je też i u nas.

To, co powtarza się najczęściej - nowy interfejs będzie niezwykle szybki i płynny. Samo logowanie, o ile posiadamy kamerę PlayStation Eye, może odbywać się na podobnej zasadzie, co z rozpoznawaniem twarzy na Kinekcie, tyle że nasz kontroler musi być trzymany w konkretnym miejscu wskazanym przez program.

Podobieństwa na tym się nie kończą, bo podwójne wciśnięcie przycisku PlayStation umożliwia przełączanie się pomiędzy dwoma ostatnimi aplikacjami, z których korzystaliśmy. Poza tym, konsola potrafi ładować kontrolery przez USB nawet kiedy jest w pełni wyłączona, zaś tryb czuwania umożliwia pobieranie i uploadowanie materiałów. Pisanie na ekranie ma zostać ułatwione przez wykorzystanie czujnika ruchu (o ile zechcemy z niego korzystać), a Sony pracuje obecnie także nad wykorzystaniem touchpada.

To, co ucieszy osoby zapraszające znajomych na wspólne granie - istnieje możliwość stworzenia profilu gościa, którego wszystkie informacje zostaną usunięte zaraz po wylogowaniu. Skoro już przy znajomych jesteśmy, jeśli chcemy zobaczyć czyjeś prawdziwe imię i nazwisko na PSN, musimy wysłać specjalne imienne zaproszenie do użytkownika. Wysyłane przez nas wiadomości głosowe mogą mieć do 15 sekund materiału, do którego możemy także dołączyć zdjęcia.

Jeśli nie interesuje nas to, co dzieje się u konkretnych znajomych, to podobnie jak w portalach społecznościowych możemy wyłączyć uaktualnienia związane z konkretnymi osobami.

Funkcjonalność Share

Streamowanie rozgrywki na żywo nie ma żadnego ograniczenia czasowego. Przy okazji, nie musimy obawiać się, że będą śmiać się z naszego grania zupełnie obcy ludzie - za każdym razem otrzymujemy wybór z kim chcemy dzielić się naszymi zdjęciami i materiałami wideo. Za przykład posłużyła tutaj grupka osób z naszej listy znajomych grająca w Killzone: Shadow Fall - jeśli sami mamy materiał z właśnie tej gry, to możemy się z nim podzielić osobami wyłącznie posiadającymi tytuł.

GramTV przedstawia:

Interfejs posiada zaimplementowaną przeglądarkę Twitcha, umożliwiającą wyszukiwanie konkretnych użytkowników i oglądanie streamów na żywo. Opcje takie jak "ulubione" i skróty do danych kanałów nie będą dostępne na premierę konsoli.

Trofea

Trofea charakteryzować się będą od teraz rzadkością, za sprawą której bez problemu sprawdzimy jak często gracze zdobywają dany pucharek. Kategorii będzie sześć, począwszy od "częste", a na "ultra rzadkie" kończąc. Za przykład tego ostatniego posłużyło trofeum "The Golden Child" z Catherine.

PlayStation Store

Konsola otrzymała swoją własną wersją sklepu, działającą znacznie szybciej (czas najwyższy - dop. ww3pl) od wersji znanej z PlayStation 3. Jeśli interesują nas filmy, to w razie potrzeby zawsze możemy zdecydować się na ich streamowanie, unikając wyczekiwania na ściągnięcie danego pliku.

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
12/11/2013 17:41

Informacja o ładowaniu padów jak najbardziej na plus.Mimo wszystko mam w pamięci "wspaniałą" aktualizację PSS na PS3, które spowolniło je do tego stopnia, aby teraz mogli chwalić się jego "znacznym przyspieszeniem" na PS4.Wcześniej nie było z PSS aż takich problemów, ale Sony - jak widać - jest jak nauczyciel w szkole: Pomaga rozwiązywać problemy, których nigdy byśmy bez niego nie mieli.

Usunięty
Usunięty
12/11/2013 16:35

Na PS3 wszędzie witał mnie znaczek informujący, że coś się ładuje. Nawet taka głupotka jak szybkie sprawdzenie trophies podczas rozgrywki wymagało trochę więcej cierpliwości niż na x360. Już nie chce wspominać o tym, że XMB nie został ani razu porządnie odświeżony... Dlatego cieszy informacja o szybkości i płynności nowego interfaceu :)

Usunięty
Usunięty
12/11/2013 12:51

Najbardziej ucieszyła mnie wiadomość o ładowaniu kontrolerów przy wyłączonej konsoli, w końcu!




Trwa Wczytywanie